با وجود اینکه تنها یک ماه از شروع به کار رسمی دلخوش به عنوان نماینده ی صومعه سرا در مجلس دهم می گذرد،فعالیت های بی وقفه و پیگیری های مجدانه ی این نماینده برای رفع مشکلات گیلان و صومعه سرا را می توان بی نظیر توصیف کرد

با وجود اینکه تنها یک ماه از شروع به کار رسمی دلخوش به عنوان نماینده ی صومعه سرا در مجلس دهم می گذرد،فعالیت های بی وقفه و پیگیری های مجدانه ی این نماینده برای رفع مشکلات گیلان و صومعه سرا را می توان بی نظیر توصیف کرد.

پیگیری قبل از شروع به کار رسمی

زمانی که تنها چند از روز اعلام نتایج انتخابات می گذشت(اینجا بخوانید +) دلخوش پیگیری های خودر ا برای رفع مشکلات صومعه سرا و گیلان شروع کرد.درست زمانی که بسیاری از نمایندگان مشغول برپایی جشن و مراسمات مختلف بودند.

از همان روزهای ابتدایی اعلام نتایج انتخابات مدیران استانی با شناختی که از توانایی های این نماینده داشتند در تکاپو بودند تا مشکلات سازمان خود را مطرح کنند و دلخوش در مجلس دهم پیگیر این معضلات باشد.

پیگیری مشکلات بازنشستگان،پیگیری وضعیت کارخانه های شهرک صنعتی،پیگیری مشکلات آبرسانی روستاها  از جمله فعالیت های وی در روزهای قبل از تکیه زدن او بر صندلی های سبز بهارستان بود.

  • دیدار با مدیر بخش خاورمیانه شرکت هوآوی جهت سرمایه گذاری در شهرستان صومعه سرا
  • پیگیری روند سرمایه گذاری در شهرستان
  • دیدار با مهندس خاوری مدیر کل راه و شهرسازی استان گیلان جهت پیگیری پروژه های شهرستان صومعه سرا
  • و…

از دیگر فعالیت های وی پیش شروع مجلس دهم بود

فعالیت های عمرانی:

زمزمه هایی به گوش می رسید که دلخوش برنامه های مدونی برای بهبود وضعیت زیرساخت های عمرانی شهرستان صومعه سرا دارد.

از این میان:

کمربندی کلاشم به تولمات وصومعه سرا
۲پل عابر پیاده در منطقه ضیابر
میدان درچهاراه خاکیان وتسطیح مسیر فومن صومعه سرا آستارا
تسطیح مسیر طاهرگوراب به ماسال
ساخت بازارچه محصولات محلی وصنایع دستی در ورودی شهرک صنعتی
ساخت موزه روستایی در شهرقدیمی گسگرواقع در هفت دغنان
جذب اعتبار نهاد های حمایتی ومردمی
سرمایه گذاری در فولاد صومعه سرا وتعدادی از واحدهای صنعتی توسط سرمایه گذاران

از جمله برنامه های وی برای عمران و آبادانی صومعه سرا عنوان شد.

 

 

فعالت های رفاهی و خیرخواهانه:

دکتر دلخوش پیگیری هایی را جهت حضور خیرین برای، تکمیل ساخت بقعه آقا سید محمد ضیابر، تکمیل ساخت مسجد مرجغل،تکمیل ساخت مسجد خراط محله و … داشت.

همچنین این نماینده ی مجلس دیدار هایی را با  مهندس فتاح رییس کمیته امداد کشور و دکتر انوشیروان محسنی رییس بهزیستی کشور جهت پیگیری و رفع مشکلات آسایشگاه معلولین غرب گیلان و مددجویان بهزیستی شهرستان صومعه سرا ترتیب داد.
دیدار دکتر دلخوش با مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان جهت پیگیری مشکلات مردم شهرستان صومعه سرا از دیگر این موارد است.
دیدار دکتر دلخوش با مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان جهت پیگیری مشکلات مردم شهرستان صومعه سرا

 

پیگیری مشکلات کشاورزان گیلان

کشاورزی از دیگر زمینه هایی است که دلخوش با جدیت تمام به دنبال رفع مشکلات این بخش است.

وی در نطق های مختلف و همچنین نامه نگاری های بسیار پیگیر مشکلات کشاورزان گیلان بوده است.

مشکلات برنج،پرداخت مطالبات چایکاران،مشکلات مرغداران،مشکلات بخش شیلات،مشکلات کشاورزان در بخش مرکبات و … از مواردی است که این نماینده ی پرتلاش پیگیر آن بوده است که در زیر نمونه هایی از آن را مشاهده می کنید:

  • نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مردم گیلان امروز دچار مشکلی بزرگ در تامین معاش اولیه خود هستند، گفت: سطح زیر کشت مزارع برنج حتی زندگی یک خانواده کشاورز دو نفره را تامین نمی کند.
  • نماینده مردم صومعه سرا در مجلس گفت: زمینه کاشت، داشت و برداشت محصول در استان‌های شمالی بسیار مهیا است اما متاسفانه تغییرات کاربری اراضی کشاورزی کاهش تولیدات محصولات کشاورزی را در پی دارد.
  • برای ایجاد ارزش افزوده برای محصولات کشاورزی ما نیازمند بسته بندی و صنایع تبدیلی مدرن هستیم و این درحالی است که باید محصولات کشاورزی زمانی صادر شود که دارای استاندارهای بین‌المللی از جنس بسته بندی مدرن باشند.
  • امروز پیله وران و نوغانداران قادر به تولید ابریشم نیستند و در اثر اهمال، کوتاهی و ورشکستگی بسیاری از کارخانه های تولید ابریشم بسته شده و کارگران آن بیکار شده اند.
  • زمانی چایکاران گیلان 70 هزار تن چای مرغوب تولید می کردند، اما امروز با مشکلات اقتصادی و نوساناتی که در جامعه وجود دارد و با فشار زندگی و مشکلات کارگران و کشاورزان به روزمرگی دچار شده و زندگی خود را به سختی تامین می کنند و تولید چای ملی کشور به کمتر از 20 هزار تن رسیده است.
  • امروز عدم توجه به دسترنج زیتون کاران، این محصول در  حال نابودی است و توتون درجه یک گیلان که در دنیا بی نظیر است، امروز با نابودی کشاورز رغبت به کاشت توتون نمی کندو تصمیمات مقطعی و مدیریت های نادرست توتون و توتون کار را با مشکل مواجه کرده است.

 

فعالت های اقتصادی

سید کاظم دلخوش در خصوص اهداف و برنامه های خود در دهمین مجلس شورای اسلامی در روزهایی ابتدایی انتخاب خود گفت:

ما امروز فارغ از هیاهوی تبلیعاتی و تفکیک های طرفدارانه، نماینده تمام شهروندان این شهرستان هستیم و فرقی نمیکند که چه کسی در طول این مدت طرفدار کدام کاندیدا بوده و به چه کسی رای داده است.(اینجا بخوانید +)

همچنین وی اظهار داشت:

بزرگترین هدف بنده جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در شهرستان است، به نظر کارشناسان مرتبط با امر اشتغالزایی، سپردن بخش اعظمی از نقشهای اقتصادی به بخش خصوصی موجب افزایش سرعت تولید و بهبود کیفیت محصول و‌ از همه آنها مهمتر، ایجاد اشتغال برای جوانان خواهد بود

این اظهارات در ابتدا و حضور دلخوش در کمیسیون اقتصادی مجلس دهم به عنوان سخنگو نشان دهنده ی انگیزه ی بالای این اقتصادان برای بهبود شرایط اقتصادی استان و کشور است.

دلخوش تا کنون در نطق های مختلف و گفتگوهای بسیاری به تشریح شرایط اقتصادی کشور پرداخته و راهکارها و تذکر های زیادی را در این خصوص مطرح کرده است.

 

دیگر فعالیت ها و اقدامات:

  • دیدار دکتر دلخوش با مدیر دیوان محاسبات استان گیلان جهت پیگیری امور و تخلفات برخی مسئولین شهرستان صومعه سرا.
  • دیدار دکتر دلخوش با رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی گیلان
  • دیدار دکتر دلخوش با معاون وزیر و ریاست جنگلها و مراتع و آبخیزداری کشور جهت رفع موانع و مشکلات شهرستان
  • پیگیری دکتر دلخوش جهت تکمیل سالن ورزشی دانشگاه پیام نور صومعه سرا
  • جلسه دکتر دلخوش و دکتر ضیائی رئیس هلال احمر کشور در خصوص پیگیری مشکلات هلال احمر استان و شهرستان و ایجاد پایگاه امداد هوایی غرب گیلان در صومعه سرا
  • نامه دکتر دلخوش به دکتر جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس برای پیگیری جهت طرح در مجلس شورای اسلامی
  • دیدار دکتر دلخوش و حجت السلام افتخاری با مدیر عامل شرکت برق استان گیلان جهت رفع مشکلات
  • جلسه دکتر دلخوش با مدیراستان و کارکنان سازمان اتحادیه تعاونی روستایی صومعه سرا
  • جلسه  دلخوش باحاجتی مدیر آموزش پرورش استان جهت پیگیری مشکلات و مسائل مربوط به آموزش پرورش شهرستان
  • دیدار دکتر دلخوش  با دکتر علوی رئیس بیمارستان رازی رشت برای پیگیری وضعیت بیماران صومعه سرایی
  • جلسه دلخوش ودکتر شفعیی ریاست دانشگاه فنی وحرفه ای کشور جهت پیگیری مشکلات و مسائل اداری دانشکده فنی شهرستان
  • و….

 

 

نهضت آسفالت در صومعه سرا

دکتر دلخوش در نامه ای به وزیر نفت درخواست 20 هزارتن قیر برای برای وزارت راه و بنیاد مسکن را داشت که زنگه هم در نامه ای به وزیر راه شرایط مورد نظر را تامین کرد.

پس از آن دلخوش در نامه نگاری هایی پیگیر آسفالت و روکش جاده های شهرستان صومعه سرا در مناطق و مسیر های مختلف شد.

  • روکش آسفالت محور رشت به تولم شهر به طول سه کیلومتر
  • محور فومن- صومعه سرا در ضیابر به طول ۴ کیلومتر
  • محور کسما- اباتر در جاده اصلی آستارا به طول ۷ کیلومتر
  • آسفالت ارم سادات
  • عملیات عمرانی در بازار سه سار
  • آسفالت بالا محله نوخاله
  • عملیات عمرانی در فشخام
  • عملیات عمرانی در کلنگستان
  • عملیات عمرانی در سیاه درویشان
  • عملیات عمرانی در عربان
  • عملیات عمرانی در هندخاله و سادات محله
  • و….

دلخوش  هم چنین در نامه ای به شرکت آبرود ده روستای دیگری که باید به ترتیب اولویت آسفالت آن ها اجرایی شود را مشخص کرد که عبارتند از : چمثقال، خرفکام، پشتیر طاهرگوراب، خشت پل، شالکا سسمس، کهنه سر، خطیبان دلیوندان، لشمر زمخ، سارمه، ندامان

 

فعالیت های ورزشی

دلخوش در مجلس دهم به عنوان نایب رییس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

وی از همان روز های ابتدایی پیگیری های را در حوزه ی ورزش داشت.

تسلط او بر مشکلات و معضلات ورزش کشور موضوع جالب در این زمینه است.وی در گفتگویی از لغو اردوهای تیم ملی فوتبال انتقاد کرد و بیان کرد دست‌های پشت پرده اجازه رشد ورزش قهرمانی کشورمان را نمی‌دهند.

سید کاظم دلخوش اباتری در گفت و گو یی ضمن انتقاد از عدم برنامه‌ریزی مناسب در حوزه ورزش قهرمانی کشور، گفت: لغو اردوی تیم ‌ملی کشورمان در ارمنستان و سپس اتریش، آن هم در آخرین لحظات جای تعجب دارد و نشان می‌دهد دست‌های پشت پرده این عرصه اجازه رشد ورزش قهرمانی کشورمان را نمی‌دهند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید مسائل ورزشی را به عرصه سیاست آغشته کرد، اظهار کرد: متاسفانه روال تصمیمات لحظه ای آن هم در زمان های حساس طی چند سال گذشته و تاکنون ادامه داشته است.(اینجا بخوانید))

دکتر سید کاظم دلخوش اباتری درباره محدودیت همراهی با اردوهای تیم ملی در سفرهای خارجی برای بازیکنانی که خدمت سربازی آنها به پایان نرسیده، گفته بود: این امر باید از جایگاه قانونگذاری مشخص و شفاف شود زیرا فعلا آن چیزی که در کشور ما از نظر قانونی مورد استناد است، آن است که فقط خانم ها خدمت سربازی ندارند ولی آقایان در هر رده و سمت و شرایطی باشند، باید خدمت سربازی را بگذرانند.

در جایی مسعود رهنما مدیرکل ورزش وجوانان گیلان در خصوص توانایی های دلخوش گفت : دلخوش که در این دوره به عنوان نماینده منتخب مردم صومعه سرا در مجلس انتخاب شده است، هنوز نیامده اولین گامها را محکم برداشته وبا رایزنی با مسولان وزارت ، کد طرحهای عمرانی ورزش استان را از اعتبارات استانی به اعتبارات ملی تبدیل کرد.

حمایت دکتر دلخوش ازتیم فوتبال میرزاکوچک مرغ مادرصومعه سرا باحضور درورزشگاه

حمایت دکتر دلخوش ازتیم فوتبال میرزاکوچک مرغ مادرصومعه سرا باحضور درورزشگاه

 

همچنین سید کاظم دلخوش فعالیت های گسترده ای را در زمینه ی محیط زیست،امور خارجه،سیاست داخلی و خارجی و… داشته است که در آینده در سلسله گزارش هایی از عملکرد نمایندگان استان به سایر اقدامات این فرزند خدوم ملت نیز می پردازیم.

الیاس بشری-سردبیر پایگاه خبری ندای گیلان