یازدهمین گردهمایی مدیران آزمایشگاههای کنترل غذا و دارو کشور با حضور رییس سازمان غذا و دارو کشور در هتل کادوس رشت در حال برگزاری است.

به گزارش نداي گيلان: دکتر رسول دیناروند معاون وزیر و ریاست سازمان غذا و دارو در مراسم افتتاحیه ی این همایش اظهار داشت :هدف از برگزاری این همایش بررسی برنامه های کلان این سازمان در سال 94 در سراسر کشور و نحوه ی پیاده سازی طرح کشوری آلاینده ها و تقلبات غذایی و دارویی است .

وی افزود:سازمان غذا و داروی کشور مسوولیت بسیار خطیری را در جهت ارزیابی و کنترل محصولات تولیدی و وارداتی بر عهده دارد و علاوه بر آن بحث توجه به بهداشت محیط نیز از وظایف مهم این نهاد است .

دکتر دیناروند با بیان این مطلب که تفاهم نامه ای با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی منعقد خواهد شد گفت :این تفاهم نامه به منظور بهینه سازی سرویس دهی آزمایشگاههای غذا و دارو و حمایت دانشگاههای علوم پزشکی در کل کشور انجام خواهد شد .

وی تصریح کرد : عمده ترین فعالیت سازمان غذا و دارو وظیفه ی بهداشتی و کنترل است و نتایج نمونه های بررسی شده در آزمایشگاهها به جهت سلامت مردم بسیار حایز اهمیت است.

وی اذعان داشت : روش های نوین کنترل فرآورده های پروتیینی ، بررسی سامانه ی جامع مدیریت اطلاعات آزمایشگاههای کشور در یازدهمین گردهمایی مدیران آزمایشگاههای غذا و دارو کشور عنوان می شود .

گفتنی است گردهمایی مذکور به مدت دو روز 7 و 8 مهر ماه با حضور مدیران آزمایشگاههای غذا و دارو کل کشور در رشت برگزار می شود .

رییس آزمایشگاههای مرجع غذا و دارو کشور از اجرای طرح مشترک سازمان غذا و دارو و دفتر همکاریهای ریاست جمهوری به منظور کنترل آلاینده ها و تقلبات غذایی و دارویی کشور خبر داد .

دکتر رستگار با بیان این مطلب که بسیاری از بیماریها در جهان و کشور خصوصا سرطانها به سبب استفاده از آلاینده ها در محصولات غذایی است گفت :در موارد بسیار زیادی مشاهده می شود که کارخانجات تولیدی مواد غذایی از مواد اولیه ارزان قیمت برای تولید محصولات استفاده می کنند که حاصل این کیفیت پایین مواد اولیه تولید محصولات تقلبی و صدمه به مصرف کنندگان خواهد بود .

وی افزود :بحث های نظارتی و کنترلی در آزمایشگاههای مرجع در دنیا بروز شده است و در کشور نیز باید این تکنولوژی ارتقا یابد.

دکتر رستگار در خصوص اعلام وضعیت نامرغوب بودن آب های معدنی در کشور اظهار داشت :برای ارزیابی کیفیت آب معدنی در کشور یک تست کامل صورت گرفت و برخوردهایی نیز با کارخانجات متخلف انجام شد و دلیل اعلام نام یک برند معروف تخطی آن برند و عدم تمکین مدیران آن شرکت برای تغییر وضعیت تولید آب معدنی بود .

وی تاکید کرد :بسیاری از بیماریها به الاینده ها بر می گردد و در طرح کلان بررسی آلاینده ها و تقلبات غذایی و آشامیدنی که در سال 94 و 95 اجرا می شود این مسایل به دقت مورد بررسی و برخورد قرار خواهد گرفت .