رئیس پلیس آگاهی استان از شناسائی و دستگيري كلاهبردار حرفه‌ای با وعده اعزام اشخاص به كشور انگلستان با 11 میلیارد ریال کلاهبرداری در رشت خبر داد

به گزارش ندای گیلان،سرهنگ  رحیم شعبانی  در گفت و گویی در تشريح اين خبر گفت: در پي مراجعه وکیلی به نمایندگی تعداد 11 نفر از اعضای یک خانواده از استان اصفهان، از فردی مبني بر کلاهبرداري در پوشش اخذ رواديد برای اعزام به کشور انگلستان، موضوع به طور ويژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي قرار گرفت.
وي با بیان اینکه فردی به آنان وعده داده بود در قبال مبلغ 600 ميليون ریال به ازای هر کدام از اعضاي خانواده برايشان ويزاي اقامت در کشور انگلستان را در مدت يک ماه اخذ کند تصريح کرد: متهم پس از مدتی ویزای اعزام به انگلستان را برای هر کدام از شاکیان پرونده در فضای مجازی ارسال کرد که پس از بررسی مشخص شد ویزاها جعلی و بدون اعتبار هستند.
این مقام انتظامی افزود: کارآگاهان با انجام اقدامات پیچیده اطلاعاتي و تحقيقات گسترده پليسي موفق به شناسائی متهم شدند و با هماهنگی مقام قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.
شعبانی بیان داشت: متهم در مواجهه با شواهد و قرائن بلافاصله لب به اعتراف گشود و اظهار داشت مبالغ دریافتی از شاکیان را به حساب 2 نفر در تهران واريز و گذرنامه‌هاي شاکیان را تحويل همدستانش داده است.
وی اظهار داشت: متهم در ادامه اعترافات به دریافت تصویر ويزاي شاکیان بوسیله همدستان خود از طريق فضاي مجازي و ارسال آن برای شاکیان اعتراف کرد.
رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان اینکه متهم 38 ساله با تشکیل پرونده تحویل مقامی قضائی و با قرار 30 میلیارد ریالی روانه زندان شد خاطرنشان کرد: تلاش‌ها برای شناسايي و دستگيري ساير همدستان متهم ادامه دارد.