مدیر کل کانون استان گیلان از کودکان ونوجوانان برای حضور در فعالیت‌های کتاب‌محور مراکز فرهنگی هنری و طرح پویش فصل‌گرم کتاب کانون در بوستان‌ها و تفرجگاه‌های استان دعوت‌کرد.

به گزارش ندای گیلان،مدیر کل کانون استان گیلان در آیین افتتاح استانی طرح نشاط معنوی ویژه اوقات فراغت که هم‌زمان با دهه‌کرامت و در تقارن با ویژه‌برنامه‌های «ازحرم تا حرم» برگزارشد، ضمن تبریک ایام، از جایگاه و منزلت زن از منظر دین مبین اسلام سخن‌گفت و نقش دستگاه‌های فرهنگی را درتثبیت این جایگاه مهم و دارای اهمیت ارزیابی‌کرد.
ارایه‌ی گزارشی از فعالیت‌های  در حوزه کودک و نوجوان و تبیین نگاه حاکم براین مجموعه‌ی فرهنگی، دیگر بخش سخنان اسفندیار ضیائی به‌شمار‌می‌رفت و وی با مهم‌خواندن عدالت فرهنگی از دیدگاه مسئولان و مربیان کانون گفت: فعالیت مراکز فرهنگی هنری ثابت، سیار روستایی و شهری، مراکز فراگیر(ویژه کودکان و نوجوانان دارای نیاز ویژه) و کتاب‌خانه‌های پستی آن، بیان‌گر تلاشی هدف‌مند برای نیل به این مقصود محسوب‌می شود.
این مدیر فرهنگی درعین‌حال، هم‌زمانی افتتاح استانی طرح نشاط معنوی ویژه اوقات فراغت با فعالیت‌های تابستانی کانون را امکانی برای بهره‌مندی کودکان و نوجوانان از فرصت‌های مناسب فرهنگی دانست و از آنان برای حضور در فعالیت‌های کتاب‌محور مراکز فرهنگی هنری و طرح پویش فصل‌گرم کتاب کانون در بوستان‌ها و تفرجگاه‌های استان دعوت‌کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان نیز در این مراسم که در حرم مطهر خواهر امام رضا (ع)، شهر رشت صورت‌گرفت از برکت‌های معنوی معصومین(ع) و اهمیت دهه کرامت برای حاضران سخن گفت و از همراهی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان برای برگزاری این مراسم قدردانی کرد.
حجّت‌الاسلام و المسلمین ستار علیزاده، واقع‌شدن حرم مطهر فاطمه اُخری( خواهر امام رضا ع) در استان گیلان را فرصتی مغتنم برای همگان دانست و الگوپذیری بانوان و دختران ایران اسلامی از سیره عملی ایشان را خواستارشد.