خطیب جمعه لنگرود با تصریح بر اینکه آمریکا همه تلاش خود را برای ایران هراسی انجام می دهد گفت:دشمن از ترویج فرهنگ عاشورایی وحشت دارد .

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از لنگرود،حجت الاسلام مهدی صدیق ظهر امروز در نماز جمعه این شهرستان با تشریح فلسفه قیام عاشورا گفت: ارزشهای واقعه عظیم عاشورا باید به شکل صحیح در جامعه تبین شود  و فرصت عزاداری ماه محرم برای حیات اسلام بسیار ارزشمند است.

خطیب جمعه لنگرود افزود: عاشورا فقط یک تاریخ نیست بلکه فرهنگیست که تا به امروز اسلام را زنده نگه داشته است.

وی با تاکید بر استفاده بهینه از فرهنگ عاشورایی تصریح کرد: دشمن از ترویج این فرهنگ وحشت دارد .

صدیق با تصریح بر اینکه آمریکا همه تلاش خود را برای ایران هراسی انجام می دهد گفت: امروز آمریکا هزینه های زیادی برای تجهیزات رژیم صهیونیستی می کند وبه دنبال تشکیل  یک هجمه قوی برای ایران هراسی است.

امام جمه لنگرود از همه نمازگزاران این شهرستان خواست که در نماز ظهر عاشورا شرکت گسترده و یکپارچه داشته باشند.

صدیق در ادامه به جنایات آل سعود در بمباران مردم بی دفاع یمن اشاره کرد و بیان داشت: چرا مجامع بین الملل در برابر اقدام جنایتکارا ن مهر سکوت برلب زده، لال و کر شدند.

امام جمعه لنگرود از مردم خواست در برگزاری این مسابقات کشوری به جای شادی و هله هله با ذکر صلوات یا حسین از ورزشکارا ن استقبال کنند.

صدیق درادامه از حضور گسترده و یکپارچه مردم در مراسم ۶۳۲ شهید  شهرستان لنگرود قدر دانی کرد و گفت: امروز امنیت کشور به برکت خون شهدا هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای گمنام و غواص، ایثارگران و آزادگان بدست امده است.