مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان از تعویض رادیاتورهای موجود پست برق معلم رشت به منظور برطرف شدن سطح صدای ترانس آن خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، مدیر عامل  شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان صبح امروز در جریان بازدید از پست برق معلم رشت گفت: عمده صداها در پست  معلم  توسط  ترانسفورماتور به وجود می‌آید، یعنی ترانسفورماتور و ادوات  خنک  کننده  این  دستگاه  باعث ایجاد صدا می‌شوند و برای کاهش  سطح صدا  روش‌های مختلفی  وجود دارد، که از جمله آن ایجاد  تغییرات در ترانسفورماتور  یا استفاده از ترانسفورماتور کم صدا و سایر  موارد  است.

عظیم بلبل آبادی  به ایجاد تغییرات در ساختمان  پست معلم  اشاره کرد و گفت:  با تقبل هزینه‌های  لازم  حسب  مشاوره و اخذ راه‌حل‌های مناسب، دیوارهای  مشرف  به کوچه همسایگان را به عایق  صدا و تجهیزات  جاذب  صدا  مجهز شد و پس از آن  کار اندازه گیری  سطح  صدا انجام شد و حدود 8 دسی بل  سطح صدا  کاهش  یافت  اما  این مقوله  کاهش  سطح   صدا  جوابگوی حدود  استاندارد  نبوده است  و از پیک  بار سال  گذشته  به سمت  ایجاد تغییرات در ترانسفورماتور حرکت کردیم.

وی اضافه کرد: تعویض  ترانسفورماتور هم  به دلیل  حجم ترانسفورماتور و موقعیت  ساختمان  پست معلم  امکان پذیر نبود.

این مسئول افزود:  این تیم  متخصص  پس از  بازدید  و بررسی  های  فنی  راه حل های  لازم  را ارائه  دادند که در نشستی  فنی  مراتب  مورد بحث و بررسی  قرار گرفت  و مقرر شد  فن های  ترانسفورماتور حذف  شوند  و به جای آن  ابعاد  و سطح  رادیاتور های این  ترانس  افزایش  داده  شوند .

 وی  خاطر نشان کرد:  از نظر  فنی  به این کار تبدیل  سیستم  خنک کنندگی  ترانسفورماتور  از حالت ONAF به حالت ONAN   گفته می شود ،ONAF   یعنی سیتمی که  با فن  کار می کند و ONAN   یعنی سیستمی که   بدون  فن و با گردش طبیعی هوا کار می کند .

مدیر عامل  شرکت  سهامی  برق منطقه ای گیلان  در مورد انعقاد  قرار داد  با شرکت  ایران ترانسفوبرای   تولید  رادیاتور  گفت : از 11 خرداد ماه  سال جاری  قرار داد لازم  با  شرکت ایران ترانسفومنعقد شده است تا نسبت  به تولید رادیاتورهای  مورد نیاز برای  2 دستگاه  ترانسفورماتور  پست  معلم  رشت  اقدام  کند  و بعد از 40  روز کاری  نسبت به  تعویض رادیاتورهای  موجود این پست  اقدام   خواهد شد و پس از  آن مشکل سطح صدای  ترانس  در پست معلم را نخواهیم داشت و مشکلات  همسایگان  این پست حل  خواهد شد.

وی افزود:  این تیم  متخصص  راه دیگری  نیز ارائه داده است که همزمان با تعویض  رادیاتور ها، کار نصب صفحات ضد ارتعاش نیز صورت می گیرد. استفاده ازاین تکنولوژی نیز یک راه حل تکمیلی  جهت جلوگیری از بروز و ایجاد آلودگی  صوتی است.