اعضای باند سارقان حرفه ای رشت با 52 فقره سرقت منزل دستگیر شدند.

ندای گیلان:فرمانده انتظامی گيلان گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت حرفه ای منازل در شهرستان رشت، مراتب در دستوركار پليس آگاهی قرارگرفت.
سردارمحمدرضا ميرحيدری با بيان اينكه ماموران گشت كلانتری در حين بررسی پرونده های سرقت ، یک سارق ناشناس را در حين سرقت از يك منزل مسكونی مشاهده  و موضوع را بلافاصله به پليس اطلاع می دهد، افزود: ماموران گشت كلانتری بلافاصله در محل حاضر شده و در عمليات تعقيب و گريز موفق می شوند يكی از سارقان را كه اهل و ساكن كوهدشت لرستان بود، دستگير كنند.
وي با تاكيد براينكه  متهم پس از انتقال به پليس آگاهي به فعاليت در يك باند 8 نفره سرقت از سال 93 در شهر رشت اعتراف كرد افزود: اعضای اين باند در ايام پايانی هفته و تعطيلات در قالب تيم های 3 يا 4 نفره ضمن حضور و اجاره يك منزل در اطراف شهرستان رشت با استفاده از روش ها و لوازم مختلف اقدام به سرقت از منازل از پيش تعيين شده می كردند.
سردار محمدرضا ميرحيدری با تاكيد براينكه اين سارقان پيش از انجام سرقت، منازل را مورد بررسی قرار داده و از خالی بودن آن ها اطمينان حاصل می كردند، متذكر شد: سارقان اموال سبك و گران قيمت، قابل حمل مانند وجه نقد و طلاجات را مورد سرقت قرار می دادند.
وی با تصريح براينكه سارقان اموال مسروقه را در تهران و كوهدشت به فروش می رساندند، خاطرنشان كرد: سارق دستگير شده به 52 فقره سرقت با همدستی 7 متهم ديگر در شهرستان رشت اعتراف كرد.
فرمانده انتظامی استان گيلان با بيان اينكه 7 عضو ديگراين باند نيز مورد شناسايی پليس قرار گرفتند، متذكرشد: كارآگاهاهان آگاهی با اخذ نيابت قضائی و عزيمت به شهرستان كوهدشت، دو سارق 20 و 24 ساله عضو اين باند را پس از يك هفته در محل اختفای خود در شهرستان كوهدشت دستگيركردند.
ميرحيدری با بيان اينكه در دستگيری اين دو سارق، خودرويی كه توسط اين باند مورد استفاده قرار می گرفت، كشف و توقيف شد، خاطرنشان كرد: خودرو و سارقان دستگير شده به شهرستان رشت منتقل شده و صحت اظهارات همدست خود را در انجام 52 فقره سرقت تاييد كردند.
وی با اشاره به اينكه تلاش برای دستگيری ديگر اعضا اين باند همچنان ادامه دارد، متذكرشد: مالخر اموال مسروقه نيز كه اهل و ساكن كوهدشت لرستان است، شناسايی و دستگير شد.
فرمانده انتظامی استان گيلان توجه بيشتر مردم به توصيه های حفاظتی و ايمنی پليس در جلوگيری از افزايش انگيزه به سرقت سارقان را خواستار شده و افزود: روشن نگه داشتن لامپ منازل در شب هنگام و يا بهره گيری مطلوب از ابزار حفاظتی و پيشگيرانه نظير قفل ضد سرقت، نرده آهنی و دوربين مداربسته موجب كاهش انگيزه سرقت سارقان می شود.
سردار محمدرضا ميرحيدری اضافه كرد: شهروندان در صورت مشاهده افراد مشكوك و پرسه زن در كوچه های خلوت و جلوی مغازه ها بلافاصله با تلفن 110 و يا 130 پليس آگاهي تماس  گیرند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران