رئیس پلیس آگاهی استان گیلان از دستگیری اعضای باند ۴ نفره کلاهبرداری که با پوشش خرید خودرو در سایت دیوار از مردم کلاهبرداری می‌کردند، در رشت خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، سرهنگ علیرضا حدادی با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان انتظامی برای ارتقا امنیت و پیشگیری از وقوع جرایم در سطح جامعه، اظهار کرد: مردم می‌توانند با توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیس و دقت در انجام معاملات از سودجویی کلاهبرداران و جاعلان جلوگیری کنند.

وی به ارجاع نیابت قضایی از دادسرا به پلیس آگاهی استان مبنی بر جلب و دستگیری اعضای باندی که در پوشش خرید خودرو در سایت دیوار از مردم کلاهبرداری می‌کردند، اشاره کرد و گفت: پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و تحقیقات در این زمینه آغاز شد.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان اینکه کارآگاهان اداره عملیات ویژه با انجام تحقیقات نسبت به جمع‌آوری ادله و مستندات لازم اقدام کردند، افزود: متهمان سابقه‌دار این پرونده‌ها شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در شهرستان رشت دستگیر شدند.

سرهنگ حدادی با اعلام اینکه این افراد در تحقیقات صورت گرفته پس از مواجهه با مدارک و مستندات به بزه انتسابی خود مبنی بر ۵ فقره کلاهبرداری از شکات در شهرستان‌های صومعه‌سرا و رودبار اعتراف کردند، ادامه داد: متهمان ۲۰، ۲۱، ۲۹ و ۳۱ ساله با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی با اعلام اینکه افراد سودجو و کلاهبردار از هر شیوه‌ای برای رسیدن به مقاصد شوم خود و فریب افراد استفاده می‌کنند، بیان داشت: در این زمینه مردم باید دقت و هوشیاری خود را در مواجهه با این افراد بکار ببرند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.