استاندار گیلان در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، به پیش بینی هواشناسی مبنی بر افزایش بارش باران در روزهای آتی اشاره و تاکید کرد: دستگاه های اجرایی، امدادی و خدمات رسان باید بیش از گذشته آمادگی لازم را داشته باشند.
به گزارش ندای گیلان،ارسلان زارع  شب گذشته(جمعه) در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر افزایش بارش باران و کاهش دما در روزهای آتی اشاره و خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی، امدادی و خدمات رسان باید بیش از گذشته آمادگی لازم را داشته باشند.
 زارع به سیل  ۲۱ و ۲۲ مهرماه و خسارت های وارده نیز اشاره کرد و افزود: هریک از مدیران دستگاه ها براساس وظایف ابلاغی با تقویت تجهیزات ، پیش بینی لازم برای اجرای وظایف خود به بهترین وجه ممکن را انجام دهند.
نماینده عالی دولت در گیلان دستگاه های اجرایی را موظف به هماهنگی بیشتر با فرمانداران در سطح شهرستان ها کرد و گفت: فرمانداران با برگزاری جلسات شهرستانی ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، متناسب با پیش بینی هواشناسی و میزان افزایش بارش ها اقدامات لازم را در جهت افزایش سطح آمادگی و پیشگیری از وقوع خسارت‌ها انجام دهند.
وی بر ضرورت مستندسازی اقدامات در جهت جبران خسارت های احتمالی نیز تاکید و تصریح کرد: اداره کل هواشناسی هرگونه تغییرات در نقشه های جوی را به صورت دقیق در اسرع وقت اطلاع رسانی کند.
 زارع بر لزوم استمرار ارائه خدمات از سوی نیروهای امدادی، پلیس راه و راهور نیز تاکید کرد و افزود: هشدارهای لازم به کشاورزان، دامداران، کوهنوردان، گردشگران و مسافران با همکاری صدا و سیما و رسانه‌ها اعلام تا از بروز هرگونه خسارت جلوگیری شود.
در این جلسه هریک از مدیران دستگاه های اجرایی، امدادی، خدمات رسان، نظامی و انتظامی گزارشی از اقدامات صورت گرفته و پیش بینی تمهیدات ارائه کردند.