رئیس کل دادگستری استان گیلان گفت: دستگاه قضایی به هیچ عنوان اجازه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و زمین های ملی را نخواهد داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،حجت الاسلام و المسلمین طباطبائی نژاد نماینده ولی فقیه در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیز داری کشور با حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان دیدار کرد.

حجت الاسلام و المسلمین طباطبائی نژاد نماینده ولی فقیه در سازمان جنگل ها با بیان اهمیت درخت و جنگل ها و لزوم صیانت و حفاظت از انفال و منابع طبیعی، حفظ، احیا، توسعه و بهره وری از آن را از وظایف سازمان جنگل ها بر شمرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سیاست سازمان جنگل ها قلع و قمع و تخریب نبوده بلکه رفع تصرف اراضی ملی می باشد از قضات دادگستری خواست تا قبل از صدور آراء مرتبط با منابع طبیعی، در محل مربوطه حضور میدانی داشته باشند تا هرچه بیشتر با حساسیت و اهمیت موضوع پرونده آشنا شوند و رای صحیح و متقن صادر کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان نیز با بیان این که استان گیلان استانی گردشگری  است و دارای مناطق بکر و زیبایی می باشد تصریح کرد: جلوه گری طبیعت موجب سودجویی و سوء استفاده فرصت طلبان می شود.

وی عدم پایبندی به وظایف قانونی برخی مدیران را عامل ایجاد مشکلات در حوزه منابع طبیعی دانست و خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی به هیچ عنوان اجازه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ملی را نخواهد داد و با متخلفان و متصرفان برخورد قانونی صورت می گیرد.