مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: برابر مصوبه هیات وزیران، دستگاههای اجرایی موظفند که در ساعات اداری مصارف خود را ۳۰ درصد و در ساعات غیر اداری ۶۰ درصد کاهش دهند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،طی هماهنگی بعمل آمده از سوی پایگاه مقاومت بسیج حضرت قمر بنی هاشم (ع) نشست هم اندیشی و جلب مشارکت با سازمان بسیج کارمندان و بسیج اصناف استان به منظور گذر از پیک بار تابستان برگزار شد.

در این نشست هم اندیشی سرهنگ دوم پاسدار رضا رنجبر رئیس سازمان بسیج ادارات و کارکنان سپاه قدس گیلان، رحمت صاحب مسئول حوزه بسیج اصناف استان و محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل توزیع برق گیلان، محمدعلی میری نرگسی قائم مقام اجرایی در امور توزیع برق شهرستانها و فرمانده پایگاه مقاومت بسیج حضرت قمر بنی هاشم (ع) بهمراه جمعی از معاونین و مدیران این شرکت حضور داشتند.
طی این جلسه سرهنگ دوم پاسدار رضا رنجبر رئیس سازمان بسیج ادارات و کارکنان سپاه قدس گیلان گفت: حضور بسیج در تمامی عرصه‌ها دستاوردهای بزرگی برای ایران اسلامی بهمراه داشته است و همراهی آحاد مردم با این قشر خدمتگزار نشان از جایگاه بی‌بدیل آن دارد.
وی تاکید کرد: یکی از افتخارات بزرگ کشور وجود بسیج در جامعه است و حضور این قشر مردمی در شرکت‌ها و سازمانها از ماموریتهای ذاتی بسیج است.
رئیس سازمان بسیج ادارات و کارکنان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه برق یک سرمایه ملی است لزوم عملیاتی نمودن مدیریت مصرف انرژی برق را با همکاری بسیج ادارات و اصناف یک امر حیاتی دانست و تلاش در جهت نهادینه شدن فرهنگ مدیریت مصرف انرژی برق در کشور را یکی از اهداف اصلی بسیج خواند و گفت برخورداری تمامی اقشار جامعه از نعمت برق از دغدغه‌های مسئولین می‌باشد.
همچنین در این نشست محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان این افتخار را دارد که از طریق ۲۳ امور توزیع برق در کل استان به حدود یک میلیون و ششصد هزار مشترک برقرسانی می‌کند و با توجه به پراکندگی جمعیت در استان عملیات برق‌رسانی، سرویس و تعمیرشبکه‌های توزیع برق به مراتب از استانهای دیگر سخت‌تر بوده و نیازمند تخصص، تفکر و روحیه جهادی می‌باشد که بحمداله این تخصص وتفکر بسیجی در کارکنان شرکت توزیع برق استان گیلان نهادینه شده است.
وی در ادامه اظهار داشت: مدیریت مصرف انرژی برق یکی از مصداقهای بارز شعار اقتصاد مقاومتی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری می‌باشد و می‌توان از ظرفیتهای خوب بسیجیان به منظور ترویج فرهنگ مصرف بهینه برق در ادارات و سازمانهای استان استفاده کرد تا به خواست خداوند متعال تابستان امسال را بخوبی پشت سر بگذاریم.
مهدیزاده استفاده از مفاهیم دینی و فرهنگی برای مردم را کاری بسیار مهم و اثربخش خواند و خاطرنشان کرد: انتقال مفاهیم مدیریت مصرف و مصادیق اسراف و صرفه جویی با استفاده از آیات، روایات و احادیث، یکی از شیوه‌های کاربردی در آگاه‌سازی مشترکین است.
وی اظهار داشت: خوشبختانه ما در میهن اسلامی مردم متدین و با ایمانی داریم که لزوم تبیین مدیریت مصرف صحیح انرژی به عنوان عمل صالح در جامعه را ضرورت می‌بخشد و این رفتار مسئولانه موجب صرفه جوئی اقتصادی و کمک به سبد خانوار و متعاقبا هم افزائی اجتماعی و حفظ محیط زیست خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: بر پایه دستورالعمل ابلاغی از سوی شرکت توانیر، استان گیلان در منطقه گرمسیری چهار قرار دارد و الگوی مصرف برق خانگی در این استان در ماه‌های گرم سال (۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور) تا ۴۰۰ کیلووات ساعت و برای ماه‌های عادی یا غیر گرم سال، تا ۲۰۰ کیلووات ساعت تعیین شده است.
مهدیزاده خاطرنشان کرد: افرادی که الگوی مصرف را رعایت کنند نه تنها شامل هیچ‌گونه افزایش نرخی نخواهند شد، بلکه در صورت صرفه‌جویی، می‌توانند مبلغی را از این شرکت بستانکار شوند.
وی افزود: بر این مبنا اگر مشترکان برق بتوانند در ماه‌های گرم سال مصرف خود را نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش داده و به زیر الگوی مصرف برسانند، به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف معادل قیمت تامین برق یعنی ۵۰۰ تومان پاداش گرفته و از دولت بستانکار می‌شوند.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل توزیع برق گیلان اذعان داشت: برابر مصوبه هیات وزیران، دستگاههای اجرایی موظفند که در ساعات اداری مصارف خود را ۳۰ درصد و در ساعات غیر اداری ۶۰ درصد کاهش دهند و در همین راستا نیز، دستگاه‌های اجرایی و ادارات به کنتورهای هوشمند با قابلیت رویت‌پذیری و کنترل‌پذیری تجهیز و میزان مصرف آن‌ها پایش و به نهادهای نظارتی گزارش می‌شود.
همچنین محمدعلی میری نرگسی قائم مقام اجرایی در امور توزیع برق شهرستانها و فرمانده پایگاه مقاومت بسیج حضرت قمر بنی هاشم (ع) شرکت ضمن خیر مقدم به حضار ابراز داشت: بسیج شجره طیبه‌ای است که مختص به تمام اقشار جامعه می‌باشد و هر زمان که ضرورت ایجاب نماید بسیجیان ولایتمدار در عرصه‌های مختلف حضور فعال دارند وبه ملت شریف استان خدمت‌رسانی می‌نمایند.
وی در ادامه به تشریح اقدامات و برنامه‌های آتی پایگاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) شرکت در زمینه اشاعه فرهنگ مدیریت مصرف انرژی برق در ادارات استان برای حضار پرداخت.
گفتنی است در این جلسه مقرر شد با همکاری بسیج کارمندان و اصناف استان و شرکت توزیع برق گیلان همکاری لازم برای گذر از پیک تابستان از جمله پایش مصرف برق ادارات توسط بسیج ادارات صورت پذیرد.