نجفی در سفر به سیاهکل گفت: در سفر گذشته به این منطقه، دیلمان را یکی از شهرهای موفق در بخش ساماندهی پسماند و زباله دیدم که امیدواریم این مسیر تداوم داشته باشد.

به گزارش ندای گیلان،محمدعلی نجفی در مراسم افتتاح دروازه قرآن شهر دیلمان با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در جمع مردم این منطقه با اشاره به اینکه عملیات اجرایی سد دیلمان به زودی در این منطقه آغاز خواهد شد افزود : به مردم دیلمان نوید می‌دهیم با رفع موانع زیست محیطی که در حال سپری شدن است به زودی عملیات اجرایی این سد آغاز می‌شود و مشکل زیست محیطی برای ساخت این سد وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه تاکنون در 6 سفری که به این منطقه داشته‌ام توفیقات خوبی حاصل شده خاطر نشان کرد : توفیقات دولت‌ها همان توفیقات نظام است که همه باید به آن ببالیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب بنام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده همه باید پایکار باشند اظهار داشت : نباید فقط از دولتمردان انتظار باشد بلکه دستور رهبر معظم انقلاب شامل همه‌ی قوا و ارکان جامعه می‌شود و در این مسیر دولت با تمام امکانات پایکار است.

وی با اشاره به افزایش شاخص‌های عمرانی در بخش های مختلف استان اشاره و اظهار داشت : این افزایش شاخص‌ها بحمدا… به وضوح مشاهده می‌شود و کارهای بزرگی نیز در حال انجام است.

استاندار گیلان به مشکلات ناشی از کارخانه‌ی سیمان دیلمان اشاره کرد و گفت : حمل سیمان با وزن بسیار سنگین در این مسیر باعث شده تا جاده‌های ما قدرت این حمل و نقل سنگین را نداشته باشند.

وی خاطر نشان کرد : ارتفاع بالای این مسیر، سردی و یخبندان و وجود کارخانه سیمان که آن نیز برای ما بسیار مهم است باعث شده هزینه‌های تعمیر و نگهداری این مسیر بسیار بالا باشد.

دکتر نجفی به پیگیری‌های مستمر خود از طریق بنیاد مستضعفان اشاره و خاطر نشان کرد : علی رغم اینکه از منابع استانی برای جاده‌های این منطقه اعتبار در نظر گرفته‌ایم اما منابع استانی به تنهایی توان این بار مشکلات را ندارد.

وی افزود : از بار مشکلات این بخش مردم رودبار، رودسر و املش نیز بی نصیب نیستند که امیدواریم با تلاش‌هایی که در حال شکل گیری است بسیاری از مشکلات برطرف شود.

دکتر نجفی گفت : به مردم این منطقه و محرومین استان نوید می‌دهیم که در دهه‌ی کرامت امروز عملیات اجرایی ساخت 500 واحد و تعمیر و بازسازی 1500 واحد مسکونی توسط کمیته امداد با اعتبار 13 میلیارد تومانی دولت و کمک‌های استانی آغاز می‌شود.

وی همچنین از پرداخت 150 میلیارد تومانی تسهیلات اشتغال به محرومین توسط کمیته امداد و بهزیستی در سال جاری خبر داد و گفت : تاکنون 50 میلیارد تومان از این تسهیلات محقق شده و انشاء ا… مابقی نیز تا پایان سال پرداخت می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با قدردانی از اقدام مثبت شهرداری دیلمان در ساخت دروازه قرآن گفت: در سفر گذشته به این منطقه، دیلمان را یکی از شهرهای موفق در بخش ساماندهی پسماند و زباله دیدم که امیدواریم این مسیر تداوم داشته باشد.

وی اظهار داشت : درخصوص مشکلات موجود در مسیر آسیابر به شاه شهیدان نیز انشاء ا… با تخصیص اعتبار در آینده‌ای نزدیک انجام خواهد شد.

وی گفت : انشاء ا… با همین تدبیر و تلاش امیدواریم در بحث رونق گردشگری شاهد اتفاقات بسیار خوبی باشیم تا مسافران با حضور در این منطقه از طبیعت بکر آن بهره ببرند.