تصوير اول: جلسه روحاني و هاشمي در كيش/ تصوير دوم: صف باديگاردهاي وزارت اطلاعات كه حفاظت را برعهده گرفتند/ تصوير سوم: ورود چند شخصيت عربي و غربي به كيش»

به گزارش ندای گیلان یاسمین طالقانی امروز در سرمقاله ی روزنامه ی آرمان در مطلبی تحت عنوان “کیش در کیش”به حواشی سفر هاشمی رفسنجانی به کیش پرداخت.در این مقاله آماده است:

 

يكي از همراهان رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در كيش پاسخ تخريب‌هاي اخير را داد. غلامعلي رجايي نوشت: «آيت‌ا… سالي دو مرتبه به مسافرت و مرخصي مي‌رود.

اين، همه تعطيلات آيت‌ا… ۸۲ ساله‌اي است كه تمام سال در مجمع بدون هيچ وقفه‌اي از صبح تا بعد از ظهر حضور دارد و در تمام جلسات آن حاضر است.

در اين روزهاي آغازين سال كه هنوز جان‌ها مترنم به دعاي يا مقلب القلوب و الابصار حول حالنا الي احسن الحال است توسط دلواپسان مدعي اصولگرايي در غيبت رسانه‌هاي مكتوب كه از ضعف‌هاي فرهنگي كشور است كه دو هفته روزنامه‌هاي آن تعطيل باشند چه دروغ‌هايي كه بافته نشد.

هر چه بود اين دروغ‌ها موجب تاسف شد كه بعضي مدعيان براي جبران شكست انتخاباتي اخيرشان دست به جعل چه دروغ‌هايي كه نمي‌زنند تا ثابت كنند دست كمي از پيروان ايده‌هاي مرحوم ماكياول! ندارند.

دروغ‌هايي كه موجب خنده اطرافيان آيت‌ا… هم شد. دروغ‌ها از ورود نيروهاي مخصوص امنيتي و حفاظتي و بعضي سران كشورهاي عرب! و مخالفان جمهوري اسلامي بود تا حضور مشاوران آيت‌ا… و پيوستن مهدي از اوين به جمع خانواده در كيش و… همه هم حول اين محور كه به زعم دلواپسان هاشمي و روحاني در اقدامي هماهنگ در كيش لابد مشغول فتنه در كيش هستند! اما در اين سه روز در كيش چه گذشت؟! هيچ نگذشت جز استراحت چند روزه آيت‌ا… كه اطرافيان ايشان آن را همچون سفرهاي استراحتي وي با كار و ملاقات از روند و روال خود خارج كرده و مي‌كنند. در اين سه روز تا آنجا كه من شاهد بوده‌ام بعضي برنامه‌هاي آقاي هاشمي از اين قرار بوده‌اند؛ مطالعه كتابي ۸۰۰ صفحه‌اي كه درباره ايشان نوشته شده و بناست براي نمايشگاه كتاب امسال منتشر شود، افتتاح ساختمان دانشگاه آزاد واحد بين‌المللي كيش، ديدارهايي خصوصي و كاري با رئيس‌جمهور محترم در محل استراحتشان و جلساتي با آقاي مهندس تركان مشاور رئيس‌جمهور و رئيس مناطق آزاد با حضور مديران مناطق آزاد كشور و ديدار با ۶۰ تن از تجار و سرمايه‌گذاران و فعالان اقتصادي موجود در كيش.

كيشي كه همگان مي‌دانند با همت و درايت هاشمي به وضع كنوني تبديل شده است. خدا به مدعيان اصولگرايي انصافي عنايت كند كه بيش از اين ايمان خود را به تاراج دروغ و جعل نسپارند و بدانند تنها و تنها اين حقيقت و صداقت است كه در جهان و جهانيان مانا و پايدار است.» اكنون بايد منتظر ماند كه آيا تندروها با اقدامات بعدي خود مات خواهند شد يا همين كيش برايشان كفايت مي‌كند.

 

فصل اول: مهدي در زندان است نه كيش!

تندروها كه هنوز در شوك شكست بزرگ در ۷ اسفند بودند فصل اول پروژه خود را بر مبناي همراه بودن مهدي هاشمي با خانواده درسفر به كيش تنظيم كرده بودند و به سايت‌هاي خود دستور دادند چنين بنويسند كه مهدي هاشمي به مرخصي آمده و باخانواده در سفر به كيش همراه شده است كه ادعايي مضحك بود، چون فرزند آيت‌ا… هاشمي در اين ايام مرخصي نبوده و در زندان حضور داشت.

سيد محمود عليزاده‌طباطبايي وكيل مهدي هاشمي درهمان روز پخش شايعه، در پاسخ به اين سوال كه آيا خبرهاي منتشر شده در گروه‌هاي تلگرامي مبني بر اعطاي مرخصي نوروزي به مهدي هاشمي و حضور او به همراه خانواده در كيش صحت دارد يا خير، اظهار كرد: «اين خبر صحت ندارد زيرا تا آخرين روزهاي قبل از تعطيلات كه پيگير مرخصي مهدي هاشمي بوديم، با مرخصي موكلم موافقت نشد.» بنابراين فصل اول پروژه انتقام با شكست مواجه شد و تندروها به سراغ فصل دوم رفتند. بخش ديگري از اين فصل شايعه همراهي هيات ۱۳۰ نفره با هاشمي بود كه به دليل عيان بودن غير واقعي بودن اين شايعه نياز به توضيح ندارد.

فصل دوم: عكسي كه دوزار نمي‌ارزيد

پروژه دوم بسيار ضعیف‌تر از پروژه نخست اجرا شد و از همان دقايل اول جعلي بودن اين تصاوير عيان بود؛ تصاويري كه در كانال تلگرامي به نام ايران منتشر شده بود و در زير سه عكس توضيحاتي به اين شرح آمده بود: « تصوير اول: جلسه روحاني و هاشمي در كيش/ تصوير دوم: صف باديگاردهاي وزارت اطلاعات كه حفاظت را برعهده گرفتند/ تصوير سوم: ورود چند شخصيت عربي و غربي به كيش».

هنوز درباره انتشار اين تصاوير و توضيحات كذب آن از سوي گردانندگان اين كانال مطلبي منتشر نشده و اما دفتر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در اطلاعيه‌اي اخبار منتشر شده درباره سفر آيت‌ا… هاشمي‌رفسنجاني به كيش را تكذيب كرد. متن اطلاعيه دفتر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به اين شرح است: «گويا قصه پردازان خيالي دست از كارهاي خويش بر نمي دارند و بر آنند تا شكست سياسي خود در انتخابات سال گذشته را با انتشار اخبار غير واقعي توجيه نمايند.

تازه‌ترين اقدام آنان، حاشيه‌سازي از سفر نوروزي آيت‌ا… هاشمي‌رفسنجاني و دكتر حسن روحاني به جزيره كيش است كه امسال كينه جويانه‌تر از گذشته دست به قلم برده‌اند و يك سفر كاملا معمولي و مانند سال پيش را، امنيتي جلوه دهند.

به خاطر تماس‌هاي مكرر مردم عزيز ايران از سراسر كشور و ابراز نگراني آنها به خاطر خبرهايي كه يك گروه شناخته شده در فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي انتشار داده‌اند، دفتر آيت‌ا… هاشمي‌رفسنجاني به اطلاع هموطنان عزيز مي‌رساند كه اخبار مربوط به حاشيه‌هاي سياسي و امنيتي سفر آيت‌ا… هاشمي‌رفسنجاني كذب محض است و شديدا تكذيب مي‌شود.

لازم به يادآوري است كه خبرهاي مربوط به دكتر روحاني از طريق دفتر رئيس‌جمهور و خبرهاي مربوط به آيت‌ا… هاشمي‌رفسنجاني از سوي اداره كل روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام منتشر مي‌شود و مردم عزيز اخبار مربوط به اين دو شخصيت نظام اسلامي را از طريق مراجع رسمي و خبرگزاري‌هاي واقعي كشور پيگيري نمايند.» دومين فصل پروژه تندروها هم ساده‌تر از فصل نخست با شكست تندروها به پايان رسيد.

فصل سوم: در خيالاتشان کسی برکنار می‌شود

زماني كه دو فصل از پروژه تندروها با ناكامي به پايان رسيد فصل سوم اينگونه آغاز شد كه نوشتند «سخنراني هاشمي‌رفسنجاني در يكي از مساجد جزيره كيش با انتقادات و اعتراضات شماري از حاضران به اغتشاش كشيده شد و ناتمام ماند.

يك منبع آگاه در گفت‌وگو با عصر ايران گفت: به دنبال اغتشاش در سخنراني عصر سه شنبه اكبر هاشمي‌رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در جزيره كيش، استاندار هرمزگان نيز فرماندار بندرلنگه را بركنار كرد.

فرماندار بندر لنگه يكي از نيروهاي رايحه خوش خدمت ائتلاف حامي محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور سابق است كه با وجود گذشت بيش از ۶ ماه از آغاز به‌كار دولت جديد، همچنان در اين سمت باقي مانده بود.

اين منبع آگاه كه خواست نامش فاش نشود اضافه كرد: <استاندار هرمزگان در واكنش به اين حادثه، شمار ديگري از مقامات از جمله رئيس دفتر خود را نيز بركنار كرده است.» ادعايي مضحك كه واكنش استانداري را به همراه داشت و جالب اينكه به قدري برنامه فصل سوم سخيف بود كه خبر تكذيب شايعه دروغ از سوي خبرگزاري تسنيم كه از مخالفان آيت‌ا… هاشمي است، منتشر شد. سرپرست اداره‌كل روابط عمومي و امور بين‌الملل استانداري هرمزگان گفت: بركناري فرماندار بندرلنگه به دليل ناتمام ماندن سخنراني هاشمي‌رفسنجاني در كيش را قويا تكذيب مي‌كنيم.

مسعود پاكزاد اظهار كرد: آقاي هاشمي‌رفسنجاني در روز سه‌شنبه و روزهاي قبل از آن در محافل عمومي اين جزيره سخنراني نداشته است. وي تصريح كرد: «حضور استاندار محترم هرمزگان و بركناري فرماندار بندرلنگه به خاطر ايجاد حواشي در كيش را تكذيب كرده و آن را به‌دليل برخي تخلفات و رفتارهاي خارج از قاعده و قانون دانسته كه با خويشتنداري دكتر جادري در روز نخست كاري سال ۹۳ انجام شد.»