فلاحتی با بیان این‌که قضات باید عین قانون را عمل کنند، افزود: امروز بخش‌های زیادی از گرفتاری‌های مردم در دستگاه قضایی باقی‌مانده که امیدواریم با این انتصاب از این گردنه‌های سخت نیز عبور کنیم.

به گزارش ندای گیلان،آیت‌الله رسول فلاحتی خطبه های نماز جمعه شهرستان رشت با اظهار تأسف از اینکه هنوز نظام اسلامی حقی را که باید به خانواده‌های جانبازان و شهدا بدهد نداده، تصریح کرد: در همین روسیه که مسلمان هم نیستند، خانواده‌های افرادی که در جنگ جهانی دوم شرکت کردند هنوز از نظام و حکومت آن‌ها بهره‌مند می‌شوند اما ما هنوز نتوانستیم در تراز جانبازان، آزادگان و ایثارگران قدم‌های شایسته‌ای برداریم.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه اگر مسئولان نمی‌توانند مشکلات خانواده‌های ایثارگران، شهدا و جانبازان را برطرف کنند حداقل بااخلاق خوب و سعه‌صدر با آن‌ها برخورد کنند، گفت: امیدواریم که مسئولان تلاش کنند تا از مشکلات خانواده‌های این عزیزان کاسته و دغدغه آن‌ها نیز کم شود.

فلاحتی با اشاره به رشادت‌های رزمندگا اسلام در عملیات والفجر ۱۰ افزود: صدام جنایتکار دید که مردم حلبچه به‌پاس حضور رزمندگان جلوی پای آن‌ها گاو و گوسفند خود را قربانی کردند، آنجا را بمباران کرد و با بمباران شیمیایی جان‌عزیزان ما را به‌صورت دردناکی گرفت اما این اتفاق دردناک، نیز مایه عزت و سرافرازی برای ایران اسلامی شد.

وی با اشاره به انتصاب به‌جای سید ابراهیم رئیسی به مقام ریاست قوه قضاییه از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: امیدواریم نشستن بر کرسی منصب قضا توسط کسی که سال‌ها دارای تجربه در دستگاه قضا بوده و بر آن تسلط دارد نویدبخش رخدادهای جدیدی در دستگاه قضا باشد چراکه می‌دانیم در دستگاه قضا عده‌ای روزنه‌هایی را بلدند که بی‌گمان پاک‌سازی‌هایی در دستگاه‌های قضا را لازم و ضروری کرده است.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه هنوز تا رسیدن به اوج عظمت در دستگاه قضا فاصله‌های زیادی دیده می‌شود، گفت: باندهای بیرونی و داخلی، دور زدن‌ها را بلدند که باعث شده پرونده‌های به‌حق مردم طول بکشد ازاین‌رو علاوه بر لزوم پاک‌سازی، قضات ما باید در عین دقت سرعت را نیز رعایت کرده و از زد و بندها خود را دور کنند.

فلاحتی با بیان این‌که قضات باید عین قانون را عمل کنند، افزود: امروز بخش‌های زیادی از گرفتاری‌های مردم در دستگاه قضایی باقی‌مانده که امیدواریم با این انتصاب از این گردنه‌های سخت نیز عبور کنیم.

امام‌جمعه رشت با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور محترم به گیلان بیان کرد: امیدواریم وعده‌ها و برنامه‌های ایشان محقق شود، ما نیز هر آنچه نیاز به بیان به ایشان بود مطرح کردیم که امیدواریم رسیدگی شده و مطالبات به‌حق مردم رسیدگی شود.

وی با اشاره به کمبود و نبود فضای بیمارستان دولتی در گیلان تصریح کرد: ما در مسئله کمبود و نبود فضای بیمارستان دولتی در رشت رتبه آخر را در کشور داریم و این‌یک فاجعه بزرگ است چراکه همه مردم توانایی رفتن به بیمارستان‌های خصوصی را نداشته و بیمه‌ها نیز پاسخگوی نیاز مردم نیستند.

فلاحتی با اشاره به مطالبه بیمارستان هزار تختخوابی افزود: مسئله پسماند یک فاجعه بزرگی برای استان و مشکلات این رودخانه‌ها یکی از معضلات استان بوده که خدا را شکر این مسائل نیز گفتمان مسؤولان شده و امیدواریم اعتباراتی برای آن در نظر گرفته شود.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی باید برای تحقق وعده‌ها و عملیاتی شدن آن‌ها نظارت و پیگیر باشند، تصریح کرد: راه‌آهن گیلان نیز به سراسر کشور متصل شد که این ازجمله اهداف نظام جمهوری اسلامی بوده و امیدواریم در چند سال آینده بندر انزلی به آستارا و کریدور کامل شمال به جنوب برقرار شود تا از طریق این فضای خوب شغلی، فرصت سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای استان گیلان با درایت و مدیریت فراهم شود.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه ما هر آنچه خواستیم فقط برای مردم بود، افزود: هر آنچه انجام می‌دهیم باید برای مردم باشد چراکه اگر ما برای مردم کاری نکنیم، باید شاهد عذاب الهی باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان به افتتاح راه آهن رشت – قزوین نیز اشاره و اظهار کرد: راه آهن رشت خوشبختانه افتتاح شد و قرار است که این راه آهن تا بندرانزلی و آستارا نیز امتداد یابد که امیدواریم این پروژه نیز به زودی انجام شود چون از لحاظ ورود سرمایه به گیلان و کشور تاثیر بسزایی دارد.