پور رضا با بیان اینکه جامعه‌ای که زنان آن وظایف خود مبنی بر اینکه وظیفه او در خانواده و جامعه چیست را فراموش می‌کنند دوام نمی‌آورد افزود: در جوامع غرب، زن اسباب‌بازی در دستان مردان بوالهوس شد

به گزارش ندای گیلان،حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل پور رضا در آیین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه شهرستان رشت اظهار کرد: خوشی و خوشبختی اگر در مسیر الی الله  و  تقوا الهی محقق  شود بعد از مرگ نیز از بین نمی‌رود.

وی با بیان اینکه شایسته است که انسان خوشبختی را با تأسی  از تقوا مانا و دائمی کند  گفت: انسان یک حقیقت واحد به نام فطرت دارد که از طریق آن مرز بین حق و باطل را تشخیص می‌دهد.

امام‌جمعه موقت رشت یکی از دلایل آمدن انبیا برای هدایت بشری را  دعوت به شیوه درست زندگی عنوان کرد و افزود: الگوپذیری از سبک زندگی پیامبر عظیم‌الشأن اسلام، جهت ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه  حائز اهمیت است.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران کسی را به‌زور مسئول نکرده‌اند گفت: مسئولان یا نباید مسئولیت می‌پذیرفتند و یا که پذیرفتند باید شیوه درست اسلامی را بیاموزند و برای رشد و تعالی  اخلاق در جامعه اهتمام داشته و پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه هیچ‌کس به‌اندازه پیامبر بزرگوار اسلام پایبند به قانون الهی نبود افزود: بر اساس روایات، پیامبر (ص) از حق کوتاه نمی‌آمد و درصدد رعایت قانون خدا در جامعه بود.

امام‌جمعه موقت رشت تصریح کرد: مدیران، مسئولان و کسانی که با بیت‌المال سروکار دارند باید این کلام حضرت  امیر (ع) که فرمودند به خدا اگر شب‌ها بر خارهای  بیابان بخوابم و من را در زنجیرهای بزرگ ببندند، بهتر  از این است که در روز قیامت خدا و رسولش را زیارت کنم و از من بپرسند یا علی تو هم دچار ظلم شده‌ای؟ را با آب‌طلا مزین کنند.

پور رضا با تأکید بر اینکه  اسلام چکیده راه، گفتار و کردار همه انبیاءاست افزود: اگر در جامعه، آموزش‌وپرورش و دانشگاه سبک زندگی اسلامی را آموزش دهند جوانان ما در صراط مستقیم گام برمی‌دارند و مسیر هدایت را می‌پیمایند.

امام‌جمعه موقت رشت با بیان اینکه در آخرین ماه سال اقتصاد مقاومتی به سر می‌بریم به اهمیت نام‌گذاری سال‌ها توسط رهبری معظم نظام اشاره کرد و افزود: این شعارها به جهت نشان دادن قله سعادت توسط رهبری به مسئولین صورت می‌گیرد و مسئولین دلسوز و انقلابی در هر شغلی که هستند باید  از این راهبرد بهره برده و درراه تحقق آن گام بردارند.

وی وزارت آموزش‌وپرورش را از مهم‌ترین وزارتخانه‌های کشور عنوان کرد و گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد نفوذ از طریق آن  در جامعه هستیم که می‌طلبد درراه رفع این معضل پویا بود.

پور رضا با ابراز امیدواری از اینکه مسئولین این جرئت را به خرج دهند تا کارهای صورت گرفته را بر اساس شعار سال از دستگاه‌ها بخواهند خاطرنشان کرد: گیلان از عدم توسعه‌یافتگی مدیران میانی رنج می‌برد.

امام‌جمعه موقت رشت با تأکید بر اینکه استان گیلان یک استان افسانه‌ای برای کشور است افزود: گیلان به دلایل مختلف نتوانست در مسیر پیشرفت گام بردارد لذا اگر مدیران بخواهند درجا بزنند هیچ پیشرفتی برای استان و کشور رقم نخواهند زد.

وی با اشاره به فرمایش رهبری معظم نظام مبنی بر اینکه ما نیاز به مدیریت و مدیران  جهادی داریم افزود: با آرزو کردن‌ها کار پیش نمی‌رود و می‌طلبد مسئولین با پویایی و اهتمام در حل مسائل گام مؤثری در پیشرفت ایران اسلامی بردارند.

پور رضا با اذعان به اینکه پرونده جمهوری اسلامی ایران شفاف و مردم‌سالارانه است بیان کرد:  برخی‌ها مغرضانه این نظام را دیکتاتوری می‌خوانند  درصورتی‌که همه پست‌های کلیدی و مهم با رأی مردم انتخاب می‌شود که حتی انتخاب رهبری نیز از این امر مستثنا نیست.

خطیب جمعه رشت خطاب به برخی منتقدین مغرض تصریح کرد:  خجالت بکشید! برخی از شماها که در غرب هم‌نفس می‌کشید، ببینید که  بسیاری از کشورها ازجمله انگلیس به‌غلط پادشاهی را ادامه می‌دهند و آن‌وقت حضور همه‌جانبه مردم را در این ۴۰ سال نمی‌بینند و به‌اشتباه اظهارنظر می‌کنید، شایسته این است که راست بگویید و بعد انتقاد کنید.

پور رضا با اشاره به‌روز مهندس خطاب به مسئولین اظهار کرد: روش درست روش پاسخگویی است، چگونه است که این‌همه تحصیل‌کرده با توانایی بالا بیکار مانده‌اند و برخی‌ها اختراعات خود را با ترغیب افراد به خارج از کشور می‌برند؟

 وی با تأکید بر اینکه نفوذ انجام شد تا جرئت‌ها پایین بیاید و خودباوری از جوانان گرفته شود گفت: دوستان ارزشی ما در مدارس و دانشگاه‌ها به‌سختی نفس می‌کشند که مقداری از این مسئله بر عهده ما و مقداری دیگر را نفوذ موجب شده است.

امام‌جمعه موقت رشت با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه “بگذارید در دانشگاه‌ها اساتید ارزشی نفس بکشند “خاطرنشان کرد: جوانان باید بامطالعه و تفکر تأثیر نفوذ را بر خود بربندند و نقشه دشمنان را نقش بر آب کنند.

خطیب جمعه رشت به اهمیت حقوق مصرف‌کنندگان در اماکن مختلف  اشاره کرد و افزود: چرا در بسیاری از رستوران‌ها با سرو شراب، مسائل غیرشرعی و غیر خانوادگی مانع حضور خانوادگی مردم می‌شوند آیا این مسئله با حقوق مصرف‌کنندگان مغایر نیست؟

 پور رضا با بیان اینکه جامعه‌ای که زنان آن وظایف خود مبنی بر اینکه وظیفه او در خانواده و جامعه چیست را فراموش می‌کنند دوام نمی‌آورد افزود: در جوامع غرب، زن اسباب‌بازی در دستان مردان بوالهوس شد و مادری به معنای حقیقی را از آن‌ها ستاند تا عروسک‌هایی مصرفی برای مردان باشند.

وی به فرمایش رهبری معظم نظام اشاره کرد و گفت: هرروزی که از عمر نظام مقدس  می‌گذرد قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران   بیشتر خود را نشان می‌دهد.

امام‌جمعه موقت رشت با بیان اینکه قدرت ایران موجب شده دشمنان از هر ترفندی برای صدمه زدن به ایران اسلامی استفاده کند  تصریح کرد: بعد از شکست خوردن اغتشاشات اخیر، دشمن خیال کرده با ایجاد مسائل فرقه‌ای می‌تواند قدرت ایران اسلامی را دچار خدشه کند.

پور رضا با اشاره به اینکه مردمی که گردن شاه را شکسته‌اند شکستن گردن دشمنان برای آن‌ها کاری ندارد گفت: مسئولین در نظام یک ثانیه را هم نباید هدر دهند و با مدیریت جهادی کارهای بزرگ و ماندگاری را انجام دهند تا همه جامعه از آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به حضور تماشایی مردم در ۲۲ بهمن باوجود  مشکلات تصریح کرد: این سند بلوغ مردم ایران اسلامی است زیرا مردم به دشمنان ثابت کردند که می‌خواهند مشکلات خود را با آرمان‌های انقلاب اسلامی برطرف کنند.

وی با اشاره به صنعت نظامی ایران گفت: دشمن از این نظم و انتقال آن به صنایع دیگر کشور هراسیده و می‌خواهد  مانع افزایش آن شده تا منتج به قدرت بیش‌ازپیش ایران اسلامی نشود/فارس