دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور گفت: در بعضی نقاط رشت ترافیک همانند تهران است و این موضوع با توجه به بافت جمعیتی این شهر قابل قبول نیست.

به گزارش ندای گیلان،پوریا محمدیان‌یزدی عصر امروز در جلسه‌ای که با موضوع تراموا و حمل‌ونقل ریلی رشت در ساختمان شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد اظهار داشت: مسئولان چه در سطح شهر رشت و چه در سطح کشوری موضوع تراموای رشت را پیگیری می‌کنند.

مدیرکل حمل‌ونقل و ترافیک وزارت کشور گفت: سه سالی درگیر تصویب طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر رشت بودیم تا اینکه در جلسات متعددی که کمیته عالی فنی ترافیک وارد موضوع شد و با پیگیری‌های شهردار اسبق رشت به نتایج خوبی رسیدیم.

محمدیان با بیان اینکه سه افق اصلی برای این طرح در نظر گرفته شده بود خاطرنشان کرد: اصرار بر این بود که کریدور شمال و جنوب به‌عنوان کریدور اصلی در نظر گرفته شود اما بر اساس قوانین بالادستی و سرشماری جمعیت, این موضوع باید دوباره بررسی شود.

مدیرکل حمل‌ونقل و ترافیک وزارت کشور اظهار داشت: در سال‌های اخیر وضعیت حوزه حمل‌ونقل رشت پیشرفت بسیار چشمگیری داشته است و ما به‌خاطر این پیشرفت‌ها در بازنگری خود به این پروژه، نکات مربوطه را لحاظ می‌کنیم.

محمدیان با ابراز گله‌مندی از ترافیک شهر رشت افزود: در بعضی نقاط رشت ترافیک همانند تهران است و این موضوع با توجه به بافت جمعیتی این شهر قابل قبول نیست؛ در حوزه تاکسیرانی هم تعداد تاکسی‌های موجود در شهر رشت مازاد بر ظرفیت است.

وی با اشاره به اینکه مسیر BRT در سال 95 وضعیت مطلوبی نداشت گفت: در آن زمان سازمان اتوبوسرانی شهر رشت در بدترین وضعیت ممکن بود اما امروز پیشرفت‌های محسوسی در این زمینه دیده می‌شود و 80 دستگاه اتوبوس به‌روز وارد سیستم حمل‌ونقل رشت شده است.

 

وی با اشاره به پیاده‌‌راه رشت گفت: این پروژه در حال حاضر به‌عنوان سمبل و الگو برای بقیه شهرها است و خیلی از شهر‌ها درصدد اجرای این پروژه در شهر خود هستند اما مشکلاتی نظیر عدم وجود فضای مناسب برای نشستن و تفریح خانواده‌ها وجود دارد که باید رفع شود.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور افزود: در حوزه دوچرخه‌سواری ضعیف عمل شده است و باید به شهر توریستی رشت با این هوای بی‌نظیر  توجه ویژه شده و امکانی فراهم شود تا عموم مردم و مسافران بتوانند در سطح شهر از دوچرخه استفاده کنند.

محمدیان با بیان اینکه مرکز کنترل ترافیک شهر رشت با حداقل امکانات نمونه‌ای از اقتصاد مقاومتی است گفت: نکات برجسته‌ای در شهر رشت وجود دارد و امیدوارم ردیف اعتباری در بودجه سال 98 به برخی پروژه‌های زیرساخت مرکز کنترل ترافیک این شهر داده شود.

وی با ابراز اینکه 24 تا 36 ماه زمان برای خرید یک واگن تراموا لازم است تصریح کرد: باید برنامه مناسبی برای این وقفه داشته باشید و دوره  گذار چندساله برای تبدیل کریدور BRT به تراموا انجام شود تا به اهدافمان برسیم.