نشست اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار لاهیجان با مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان ، هیأت همراه و رئیس اداره میراث لاهیجان در محل تشکیل جلسات شورا برگزار شد .

به گزارش ندای گیلان،فرداد جنابی رئیس شورای اسلامی شهرلاهیجان طی سخنانی، به مشکلات شهروندان برای دریافت پروانه ساختمانی در بافتهای تاریخی لاهیجان اشاره و  اظهار داشت: شهروندان لاهیجانی برای دریافت پروانه ساختمانی در مناطق تاریخی و قدیمی شهر باید ماهها به اداره کل مراجعه تا بتوانند مجوزهای لازم را دریافت کنند.

مشکل شهروندان برای دریافت پروانه ساختمانی در بافتهای تاریخی لاهیجان

وی گفت : همچنین برای عقب نشینی ساختمان در برخی از خیابانهای قدیمی که دارای اثر ثبتی و تاریخی نبوده با مشکل مواجه اند .

مهندس جنابی با بیان اینکه لاهیجان یکی از قطب‌های گردشگری کشور و دارای آثاری تاریخی فراوانی است ، بر لزوم رسیدگی به ابنیه تاریخی و میراث فرهنگی لاهیجان تأکید کرد و افزود: هویت تاریخی بناها متعلق به عموم مردم است و انتظار داریم حفظ و مرمت بناهای تاریخی لاهیجان مورد عنایت ویژه اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری قرار گیرد.

وی، با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری و نقش آن در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال ادامه داد: با توجه به ظرفیت های بسیار بالایی که در بافت تاریخی لاهیجان وجود دارد باید از این فرصت برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و گسترش صنعت توریسم بهره برد.

وی در پایان ابراز امیدواری  با همکاری شهرداری و اداره میراث بتوان در جهت عمران و توسعه شهری و رونق اقتصادی اقدامات موثری انجام گیرد.

 

مشکل شهروندان برای دریافت پروانه ساختمانی در بافتهای تاریخی لاهیجان