استاندار گیلان گفت:با اشاره به اینکه در پاره‌ای مواقع،‌ درک ناکافی از مقررات و قوانین، موجب اختلال در اجرای بعضی امور زیربنایی و توسعه محور استان می‌شود، عنوان داشت: باید به شناخت صحیحی در این خصوص برسیم.

به گزارش ندای گیلان،ارسلان زارع عصر امروز در این جلسه  ابتدا با تبریک هفته بسیج و با بیان اینکه حفظ اشتغال در مقطع زمانی کنونی، نمادی از مقاومت و ایستادگی ملی است، اظهار داشت: آبادانی کشور با توسعه اشتغال ممکن می‌شود و موضوع شغل و تداوم تولید، دغدغه اصلی است و همه باید برای رفع این دغدغه، چاره اندیشی و برای برطرف ساختن تنگناهای مسیر کوشش کنند.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان از 250 طرح ارائه شده توسط سرمایه گذاران در رتبه ششم و در پرداخت تسهیلات رتبه نهم کشور را داراست، افزود: حفظ اشتغال وتوسعه آن در این مقطع زمانی به طور یقین؛ نمادی از مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ ایران محسوب می شود و در این شرایط جنگ اقتصادی باید پایمردی کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان به دیداری که تازگی شماری از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی با رهبر معظم انقلاب داشتند، اشاره و خاطر نشان کرد: معظم له تولید کنندگان را خط شکنان صفوف مقدم میدان جنگ اقتصادی دانستند و این نگاه و تعبیر ارزشمند، باید در تمامی رویکردها و جهت گیری‌ها ساری و جاری باشد تا بتوانیم در این نبرد نیز سربلند باشیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه شناسایی و اهتمام به رفع موانع و تنگناهای مرتبط با رونق اقتصادی، یک تکلیف ملی است، گفت: همگان نسبت به انجام آن وظیفه دارند و می‌بایست بطور جدی احساس مسئولیت کنند و قصور در این زمینه پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی، با نگاه اشتغال‌زایی بنگرند اظهار داشت: در شرایط کنونی به طور جدی نیاز مشارکت آنها برای تحقق رونق تولید هستیم و پویایی بخش اشتغال به این امر وابسته است.

دکتر زارع تصریح کرد: انتظارم از بانک‌ها این است که اعطای تسهیلات را با دید کمک به تولید کننده بنگرند و در عین حال وصول مطالبات نیز با اهداف کارگروه رفع موانع تولید،‌ مغایرتی نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در پاره‌ای مواقع،‌ درک ناکافی از مقررات و قوانین، موجب اختلال در اجرای بعضی امور زیربنایی و توسعه محور استان می‌شود، عنوان داشت: باید به شناخت صحیحی در این خصوص برسیم تا خللی در ایجاد محیط مساعد تولید و بهبودی فضای کسب و کار بوجود نیاید.