ظهیری گفت:و از سال آینده فاز دوم طرح شرکت گاز گیلان با گازرسانی به 186 روستای دیگر که عمدتا از روستاهای کوهستانی استان می باشند آغاز خواهد شد.

به گزارش ندای گیلان،جمشید ظهیری ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر با بیان شرحی از اقدامات صورت گرفته توسط شرکت گاز در نیمه دوم سال 95 ، بر لزوم صرفه جویی در مصرف گاز توسط مشترکین تاکید کرد و از گازرسانی به 80 روستای دیگر در گیلان با جمعیتی در حدود 7 هزار خانوار و با هزینه ای بالغ بر 300 میلیارد ریال در دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید در راستای حفظ و صیانت از محیط زیست،توسعه عدالت اجتماعی و ایجاد آسایش و رفاه برای تمامی اقشار جامعه، پروژه های اساسی  تعریف شده که از جمله آن می توان به طرح گازرسانی به روستاها در قالب پروژه های بند«ق» تبصره دو قانون بودجه سال 93 اشاره کرد و شرکت گاز استان گیلان با همدلی و همراهی سایر سازمان های اجرایی توانست به نحو احسن این پروژه عظیم را به انجام رساند.

ظهیری اظهار کرد: تا پایان امسال فاز اول پروژه بند «ق» با گازرسانی به 707 روستا در استان به پایان می‌رسد و از سال آینده فاز دوم این پروژه با گازرسانی به 186 روستای دیگر که عمدتا از روستاهای کوهستانی استان می باشند آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: با احتساب افتتاح های دهه فجر، درصد بهره‌مندی خانوارهای روستایی به 94 درصد خواهد رسید و با توجه به برخورداری 99.6 درصدی شهرهای استان از نعمت گاز،میانگین بهره‌مندی از گاز در استان به بالای 95 ردصد خواهد رسید و بنا بر تعریف وزارت نفت گیلان استان سبز بلحاظ گازرسانی معرفی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اشاره به اتمام گازرسانی در استان بر لزوم رشد کیفی عملکرد شرکت گاز استان تاکید کرد و گفت:در همین راستا اقداماتی از قبیل راه اندازی سامانه تلفنی 2000، پرداخت اینترنتی قبض و سامانه رسیدگی به شکایات صورت پذیرفته است.

مهندس ظهیری با بیان این نکته که زمستان را باید زمستانی سپری کرد، از همه مشترکین خواست تا با پوشش مناسب و استفاده از لباس‌های گرم و رعایت مصرف بهینه را بعمل آورند و با کنترل دمای منزل در محدوده دمای آسایش علاوه بر کمک به همکاران شرکت گاز درجهت پایداری شبکه گاز در استان، هزینه کمتری را بابت گازبها متحمل شده و این انرژی پایان پذیر را برای نسل های بعد حفظ کنند.