سرانجام مشخص شد گوگل سال گذشته برای پس گرفتن دامنه اش از یکی از کارکنان سابق خود مجبور به پرداخت بیش از شش هزار دلار به وی شده است.

به گزارش فارس به نقل از دیلی میل، وی سال گذشته توانست دامنه google.com  را با پرداخت تنها 12 دلار برای مدت کوتاهی در اختیار بگیرد. این کارمند سابق گوگل که سانمی اد نام دارد تا به حال در مورد مبلغی که از گوگل دریافت کرده تا راضی شده دامنه اختصاصی آن را آزاد کند سکوت کرده بود.

وی بلافاصله پس از اینکه متوجه شد مدیران گوگل یادشان رفته خرید دامنه اصلی خود را تمدید کنند آن را خریداری کرد. اما تنها چند دقیقه طول کشید تا گوگل متوجه موضوع شود و دامنه خود را با پرداخت 6006 دلار از کارمند سابقش پس بگیرد.

سانمی اد همان زمان اعلام کرد که تصمیم گرفته این پول را صرف مصارف خیریه کند زیرا هدفش از این کار کسب درآمد نبوده و فقط می خواسته یک آسیب پذیری را که ربطی به پول نداشته افشا کند. حالا گوگل اعلام کرده وقتی متوجه شد کارمند سابقش قصد دارد آن 6000 دلار را صرف خیریه کند مبلغ پرداختی به وی را دو برابر کرده و به 12012 دلار رسانده است.

مبلغ یاد شده به سازمان آموزشی غیرانتفاعی The Art of Living India  اهدا شده که در زمینه اجرای برنامه های آموزشی در مناطق فقیر پرجمعیت فعالیت می کند. این سازمان 400 مدرسه را در 18 نقطه آمریکا مدیریت می کند.

انتهای پیام/آ

http://fna.ir/44EB8L