نایب رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر رشت خواستار ارائه گردش کار شهر شادی و میزان دریافتی شهرداری و ... به شورای شهر شد.

به گزارش ندای گیلان، هفتاد و چهارمین جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا به ریاست فرهام زاهد در تالار شورا برگزار شد.

فرهام زاهد، نایب رئیس کمیسیون بودجه شورا، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و تبریک دهه فجر، دستور جلسه ها را قرائت کرد.

حرفت خواه، مدیر تشخیص و وصول درآمد شهرداری رشت با توضیح در مورد لایحه افزایش نرخ بلیت شهر شادی گفت: مدیر شهربازی افزایش مبالغ را پیشنهاد داده و شهرداری پس از بررسی کارشناسان و وضعیت تورم، مبلغ پیشنهادی را بصورت میانگین ۲۰ درصد افزایش داد. برخی از موارد هیچ گونه افرایشی نداشته است.

وی افزود: نرخ ورودی شهر شادی به ازای هر نفر ۱۰۰۰ تومان بود که به ۱۵۰۰ افزایش یافت و پارکینگ نیز ۵۰۰ تومان افزایش داشته است. ضمن اینکه سال گذشته افزایش نرخ نداشته است.

حرفت خواه تصریح کرد: شهرداری در شهر شادی سهام دار نیست. فقط درصدی از عواید اجاره دریافت می کند و به دلایل شرایط جوی و سرباز بودن تنها ۴ ماه از سال بهره برداری می شود و عواید حاصل از شهر شادی به حساب سازمان فرهنگی شهرداری رشت واریز می گردد.

زاهد خواستار توضیح بیشتر در روند افزایش عوارض شد و افزود: این افزایش چه میزان به نفع مالک است و چه منفعتی برای شهرداری دارد. وی خواستار دریافت دقیق آمار میزان دریافتی شهرداری شد.

نایب رئیس کمیسیون بودجه شورا، ضمن مقایسه شهر شادی و قصر بازی که امکانات بهتری دارد، یادآور شد: با تعطیلی شهر بازی قدس، عملا تنها یک فضای بازی برای قشر متوسط در رشت وجود دارد. بنابراین باید برای بخش خصوصی نیز صرفه اقتصادی داشته باشد.

حرفت خواه توضیح داد: افزایش بیش از حد بلیت ،ضرر بیشتری برای مالک دارد.

نایب رئیس کمیسیون بودجه شورا خواستار ارائه گردش کار شهر شادی و میزان دریافتی شهرداری و … به شورای شهر شد.

در این جلسه همچنین لایحه تعریض پل آهنی محله هلال احمر نیز بررسی شد.

شاهانی، مدیر اجرایی شهرداری در این زمینه توضیح داد: بررسی وضعیت مالکیت زمین های حریم پل و توسعه آن نشان می دهد که مالک آب منطقه ای است. پل فعلی فرسوده شده و از ابتدا نیز برای تردد ماشین های سنگین طراحی نشده بود.

شاهانی افزود: پیشنهاد کاربردی احداث یک پل جدید است که با توجه به مالکیت آب منطقه ای در زمین های اطراف ابتدا باید نظر مالک اخذ و اعتبار لازم برای احداث پل جدید مصوب گردد.

معاونت خدمات شهری شهرداری نیز اظهار داشت: این پل اکنون در محدوده قانونی شهر رشت قرار گرفته است و اگر مشکل پل که سازه اصلی آن هم پوسیده شده، حل نشود در آینده نزدیک مشکلات جانی و حقوقی ایجاد خواهد کرد.

علی مقصودی نیز خواستار احداث پل جدید و یا تعریض و مرمت پل قبلی شد و تصریح کرد: تمام پل ها در حریم آب منطقه ای است و برآورد شهرداری نیز ۶۰۰ میلیون تومان است.

رمضانپور نیز در این باره گفت: اگر چه وظیفه ذاتی شهرداری است که به همه شهروندان خدمات دهد اما در وضعیت مالی کنونی شهرداری و بدهی های مدیریت شهری، خدمات رسانی می باید اولویت بندی شود.

شاهانی با بیان این نکته که احداث رینگ حریم کانال ژ۵ در دست مطالعه است، پیشنهاد داد: مشاور پروژه در حال مطالعه این مسیر جانمایی و تعداد پل های جدید را بررسی نماید.

وی افزود: می توان مشروط مصوبه را داشت تا مشاور بررسی لازم خود را داشته باشد که در آن مسیر کجا باید پل احداث گردد.

شاهانی یادآور شد: متاسفانه مراحل مطالعات رینگ ژ۵ بعد از رفتن شهردار قبلی متوقف مانده و قرار بود فاز اول آن نیز اجرایی گردد.

آمنه خدابخشی، مدیر برنامه و بودجه شهرداری در مورد برخی از کدهای لایحه پیشنهادی بودجه شهرداری رشت، توضیحاتی ارائه داد و گفت: مناطق ۴ و ۵ شهرداری درآمدزا نیستند و ناچاریم از درآمد دیگر مناطق به مناطق یاد شده تزریق نماییم تا بتوانند هزینه های خود را مدیریت نمایند.

خدابخشی افزود: هزینه برخی از سازمان های خدماتی نظیر آتش نشانی نیز بسیار زیاد است و ناچاریم از درآمد برخی مناطق به سازمان ها تخصیص دهیم.

در ادامه برخی از کدهای درآمد و هزینه لایحه پیشنهادی بودجه سال آتی شهرداری رشت نیز بررسی شد.