مدیر پزشکی انتقال خون گیلان گفت: با توجه به کاهش 25 درصدی مراجعه مردم این استان از هفته گذشته تاکنون برای اهدا خون و با توجه به نیاز مبرم این اداره کل برای تامین خون های مورد نیاز بیماران در بیمارستان ها، از مردم برای شرکت در این کار انساندوستانه دعوت می شود.

به گزارش ندای گیلان، گیتی ایزدی پور، مدیر پزشکی انتقال خون گیلان در گفتگویی بیان کرد: برای جبران کمبود آمار اهدای خون با توجه به کاهش 25 درصدی مراجعه مردم به پایگاه های انتقال خون، نیاز است تا افرادی که شرایط و توان اهدای خون را دارند به مراکز انتقال خون در شهرستان های مختلف استان گیلان مراجعه کنند.

وی با تاکید بر این مطلب که مردم نباید اهدا خون را به روزهای خاص موکول کنند، خاطر نشان کرد: نیاز به خون همیشگی است بنابراین بایستی همواره و در هر زمان یاریگر انتقال خون برای تامین خون های مورد نیاز بیماران باشند.
ایزدی پور با بیان این که آقایان تا سه ماه و بانوان تا چهار ماه پس از اهدای خون امکان اهدا خون دوباره در این مدت را ندارند، تصریح کرد: اگر افراد زیادی از اهداکنندگان در یک زمان و در مناسبت های خاص خون اهدا کنند این افراد در ماه های بعد، نمی توانند اهدای خون داشته باشند، بنابراین تامین خون در ماه های پس از مناسبت های خاص دچار مشکل می شود.