در چهارمین فستیوال بین‌المللی کاراته آستارا که در شش رده سنی و در ۸۶ وزن برگزار شد ،کاراته‌کاهای گیلان با کسب ۴۹ مدال طلا قاطعانه بر رقیب آذری خود چیره شدند.

به گزارش ندای گیلان، چهارمین فستیوال بین‌المللی کاراته آستارا به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در دو سبک کنترلی و آزاد با حضور ۳۱۰ کاراته‌کا از کشورهای ایران و جمهوری آذربایجان به میزبانی شهرستان آستارا برگزار گردید و در پایان این رقابت‌ها به نفرات برتر، مدال و حکم قهرمانی اهدا شد.

این فستیوال به مدت دو روز در سالن ورزشی انقلاب شهرستان آستارا برگزار شد، تیم گیلان به نمایندگی از کشورمان در این رقابت‌ها با هفت تیم از چهار شهر آستارا، لنکران، ماساللی و باکوی جمهوری آذربایجان به رقابت پرداخت.
این رقابت‌ها در دو سبک کاراته آزاد و کاراته کنترلی (WKF) برگزار شد، در سبک آزاد ۱۳۱ کاراته‌کا که ۳۱ تن از آنان را کاراته‌کاهای جمهوری آذربایجان تشکیل دادند با یکدیگر رقابت کردند.
در چهارمین فستیوال کاراته آستارا در سبک کاراته کنترلی ۲۲۰ کاراته‌کا که ۷۰ تن از آنان را کاراته‌کاهای تیم جمهوری آذربایجان تشکیل دادند با یکدیگر پیکار کردند.
این مسابقات در شش رده سنی خردسالان، نونهالان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان در ۸۶ وزن برگزار شد و کاراته‌کاهای گیلان با کسب ۴۹ مدال طلا قاطعانه بر رقیب آذری خود چیره شده و مدال‌ها را از آن خود کردند، کاراته‌کاهای جمهوری آذربایجان در این مسابقات موفق به کسب ۲۲ مدال طلا شدند.