علی نظرمحمدی در گفتگو با ندای گیلان با بیان اینکه عدم حضور داماش در فینال جام حذفی هم می تواند درست باشد هم احساسی گفت:تصمیم درست از این حیث که داوری ها عادلانه تر انجام بگیرند و احساسی از این جهت که مردم گیلان هواداران داماش دوست دارند تیمشان در فینال بازی کند.

علی نظر محمدی در گفتگو با خبرنگار ندای گیلان در رشت در خصوص بازی سپیدرود و اشتباهات داوری در این بازی اظهار داشت :در مورد بازی سپید رود با نفت مسجد سلیمان به نظر من شائبه تبانی داور نمی‌تواند صحیح باشد ولیکن با توجه به شرایط بدی که در استادیوم حاکم بود و فشار مضاعفی که از سوی تماشاگران هم روی تیم داوری وهم روی تیم میزبان وهم روی تیم میهمان بود شرایطی شد تا بیژن
حیدری تحت تاثیر جو داخل استادیوم قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه اعلام پنالتی به سود تیم مسجد سلیمان اصلا صحیح نبود گفت:حتی داور باید در آن  صحنه خطا  را به نفع سپیدرود  اعلام می کرد.

سرمربی سابق سپیدرود رشت با اشاره به اینکه درمجموع این موارد باعث شد تا شائبه تبانی به وجود بیاید خاطرنشان کرد:به نظر من داور می‌خواست بازی را مدیریت کند و به نحوی همه را راضی از زمین خارج کند که باعث شد این شرایط در بازی با مسجد سلیمان به وجود بیاید.

نظر محمدی خاطرنشان کرد: نظر من در ۲بازی آینده باید دپارتمان داوری رکن قضایی فدراسیون فوتبال و کمیته اخلاق بر عملکرد تیم های پایین جدول درحال سقوط و حتی تیم هایی که با این تیم های بازی دارند بشدت نظارت داشته باشند تا حقی از تیمی ضایع نشود.

سرمربی سابق داماش گیلان همچنین در خصوص بازی پلی آف لیگ دسته دوم کشور و  در خصوص اشتباهات داوری که موجب عدم صعود داماش به لیگ دسته اول شد اظهار داشت: تیم داوری بازی پلی آف در رشت  اصلا قضاوت مناسبی را  نداشتند هم کمک داور اول هم کمک داور دوم و داور وسط،
عملکرد خوبی نداشتند،سوتهای داور ،پرچم های داور گاها اشتباه بود و گلی که داماش در دقیقه ۲۰ به ثمر رساند می‌توانست بازی را ۲ بر۰به نفع داماش به پایان برساند.

وی با بیان اینکه در صورت عدم آفساید اعلام کردن گل دوم داماش کار تیم نیروی زمینی سخت می شد گفت:اینکه بشود پیش بینی کرد داماش با زدن گل دوم حتما برنده بازی می شد اصلا نمی‌تواند پیش بینی صددرصد درستی باشد اما یک احتمال در فوتبال است.

نظرمحمدی با اشاره به اینکه نتیجه ۲ ۰ می‌توانست تاثیر بسیار خوبی بر داماش داشته باشد و برای تیم مقابل فشار روحی و نتیجه بلعکس؛افزود:برای این بازی حساس باید داور باتجربه تری انتخاب می شد.

بازیکن و سرمربی اسبق داماش گیلان با بیان اینکه اینکه تیم داماش تصمیم گرفته است در بازی فینال شرکت نکنند تصمیم شخصی است  اظهار داشت: داماش یک تیم خصوصی است و باید همه عواقب را در نظر بگیرند.

نظر محمدی با بیان اینکه این تصمیم هم می‌تواند تصمیم درستی باشد وهم تصمیمی احساسی گفت:تصمیم درست از این حیث که می‌تواند دهن کجی به  دپارتمان داوری و کمیته مسابقات باشد تا کیفیت تیم ها را در نظر بگیرند و داوری ها عادلانه تر انجام بگیرند. و احساسی از این جهت که این حق طرفداران تیم داماش ،مردم رشت و گیلان است که تیمشان به فینال راه پیدا کرده و دوست داشته در این فینال بازی کند. اعضای هیات مدیره و تیم مالکیتی و تیم مدیریتی داماش باید در این زمینه تصمیم بگیرند.