رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت:علیرغم اینکه در بحران کرونا،  بار سنگین بهداشت و درمان، طی این مدت به دوش دانشگاه بوده، ولی  بیش از دو ماه است که دانشگاه علوم پزشکی گیلان درآمدی نداشته و تبعات و آثار آن طی 6 ماه آینده خود را نشان خواهد داد.

به گزارش ندای گیلان،ناصر حاج محمدی -شهردار رشت به اتفاق جمعی از مدیران شهری، ضمن دیدار با  دکتر سالاری- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از زحمات بی‌شائبه کادر سلامت استان در بحران کرونا، تقدیر کرد.

در این دیدار،دکتر ارسلان سالاری- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه همدلی، هماهنگی و پیگیری مجدانه، در رفع مشکلات استان اثرگذار است، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی همچون شهرداری با باری از بدهکاری‌ها مواجه بود و شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری آن در جامعه، هزینه‌ها را مضاعف کرد. اما با همین شرایط، با همت و پیگیری مجدانه و مساعدت مسئولان ملی،  بخشی از مشکلات موجود در دانشگاه مرتفع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تشدید هزینه‌های شهری پس از شیوع کرونا، افزود: پس از شیوع ویروس کرونا، هزینه‌های حوزه شهری و شهرداری بسیار افزایش یافت و این در حالی بود که در چنین شرایطی شهرداری با مشکلات بودجه ای مواجه بود.

وی با اذعان به تلاش‌های مستمر و پیگیرانه شهرداری رشت در بحران کرونا، خاطرنشان کرد: شهرداری رشت در بخش‌های مختلف بهداشت و درمان ازجمله در تدفین اجساد متوفیان ناشی از کرونا، کمک شایانی با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی داشت و مردم همیشه قدردان آن خواهند بود.

دکتر سالاری به کاهش درآمدهای دانشگاه علوم پزشکی در طول بحران کرونا اشاره کرد و افزود: علیرغم اینکه در بحران کرونا،  بار سنگین بهداشت و درمان، طی این مدت به دوش دانشگاه بوده، ولی  بیش از دو ماه است که دانشگاه علوم پزشکی گیلان درآمدی نداشته و تبعات و آثار آن طی ۶ ماه آینده خود را نشان خواهد داد.

وی با تأکید بر طرح مطالبه حقوق شهروندان رشتی از مسئولان ملی، بیان کرد: مشکلات شهری در بحران برف سال گذشته و  بحران کرونا،  نشانگر معیوب بودن زیرساخت‌های شهری است که باید با طرح مطالبه آن‌ها نزد مسئولان ملی، پیگیری شود.