رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در دیدار با کارکنان و اعضای هیئت علمی واحد بندرانزلی تأکید کرد که تمامی واحدهای این دانشگاه توانایی رسیدن به سوددهی را دارند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمد دوستار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با کارکنان و اعضای هیئت علمی واحد بندرانزلی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در این دیدار اظهار کرد: واحد بندرانزلی در مقایسه با سایر واحدهای استان گیلان از امکانات مناسبی برخوردار است و باید از امکانات دانشگاهی به صورت بهینه و مطلوب استفاده شود.

دوستار با تأکید بر اینکه اگر نگاه دولتی بر روند کاری دانشگاه آزاد اسلامی حاکم باشد، این دانشگاه به سازمان دولتی تبدیل می‌شود، خاطرنشان کرد: بیشتر درآمد دانشگاه آزاد اسلامی از شهریه‌ها کسب می‌شود.

وی، دانشگاه آزاد اسلامی را یک دانشگاه خوداتکا برشمرد و متذکر شد: اعضای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان باید نقش مهمی در جذب درآمدهای غیرشهریه‌ای داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تأکید کرد: تمامی واحدهای دانشگاه آزاد استان گیلان این توانایی را دارند به سوددهی برسند و سوددهی باید دغدغه اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه باشد.

دوستار با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی بندرانزلی گفت: با برنامه‌ریزی مناسب و هدفمند کردن برنامه‌ها، واحد بندرانزلی می‌تواند خدمات متنوعی را به جامعه ارائه کند.

وی بر لزوم بهره‌مندی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی از اخلاق و رفتار حرفه‌ای تأکید کرد و متذکر شد: برخورداری از اخلاق حرفه‌ای به معنای آن است که تعصب سازمانی داشته باشیم و وظایف سازمانی خود را به نحو مطلوب انجام دهیم.

نقش اعضای هیئت علمی در پیشبرد اهداف واحد بندرانزلی

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی هم با اشاره به ۱۳ آبان (روز دانش‌آموز) و ۱۶ آذر (روز دانشجو) تبیین کرد: این دو مناسبت و تاریخ به عنوان دو نقطه عطف برای جامعه دانشگاهی محسوب می‌شوند.

امیر هوشنگ بحری با اشاره به نقش اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی در پیشبرد اهداف آن تشریح کرد: کارکنان به‌عنوان حلقه واسط میان هیئت علمی و دانشجویان هستند و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با کمک این اصل توانسته به رشد کمّی و کیفی خوبی دست یابد.

وی توضیح داد: امیدواریم با ابزارهای لازم ازجمله اضافه شدن رشته‌های مختلف، ادغام واحدهای دانشگاهی از نظر رشته‌ها، راه‌اندازی دانشکده فنی و مهارتی و … دانشگاه آزاد اسلامی واحدبندرانزلی از رشد و پیشرفت مناسب‌تری برخوردار شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی در ادامه با اشاره به حضور ۲ هزار و ۶۲۰ دانشجوی فعال در این دانشگاه و رشد ۲۰ درصدی جذب دانشجو در سال ۹۹ در مقایسه با سال پیش از آن، گفت: قطعاً این رشد در سال جاری بیش از سال ۹۹ خواهد بود.

بحری با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید رشته‌های غیرفعال را در زمینه جذب دانشجو فعال کردیم، با اشاره به ۲۴ مورد پرونده ترفیع، دو مورد طرح برون‌دانشگاهی و به سرانجام رسیدن دو مورد پرونده ارتقا در رشته‌های مکانیک و مدیریت در دانشگاه آزاد اسلامی واحدانزلی، افزود: در آینده نزدیک یک مورد طرح chp که در سال ۹۷ مطرح شده و نیمه‌تمام مانده بود را با کمک سرای نوآوری به سرانجام خواهیم رساند که این طرح یک منبع درآمدی پایدار برای واحد بندرانزلی خواهد بود.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با ۲ هزار و ۶۰۰ دانشجو و ۸۲ عضو هیئت علمی در محدوده منطقه آزاد انزلی واقع شده است./دیار میرزا