فرماندار بندرانزلی گفت: دانشجو به عنوان نیروی فعال، پویا و صاحب فکر و اندیشه و به دلیل اهداف آرمان گرایانه و مطالبه گر، نقش محوری در توسعه همه جانبه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی میهن اسلامی دارند.

به گزارش ندای گیلان،دكتر میرشمس مومنی زاده با تبریک فرارسیدن ١٦ آذر و روز دانشجو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشجویان بازوی توانمند علمی هر کشوربوده و ارزش و اهمیت نقش دانشجویان به اندازه ای است که رهبر فرزانه انقلاب از آنان به عنوان افسران جنگ نرم یاد کرده اند.
وی افزود: نام پرمحتوای دانشجو، تحرکی در راستای سربلندی سرزمین عاشقان و شهدا را یاد آور می شود که سر مقصد آن عزت، شرافت، بالندگی، نشاط و دستاوردهای علمی است که حتی دشمنان ما نیز در برابر توان علمی دانشجویان ایران اسلامی سر تعظیم فرود آورده اند.
مومنی زاده ١٦ آذر را روز استقلال طلبی و آزادی خواهی دانشجویان ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: شانزدهم آذر نقطه اوج ايستادگي و فداکاري دانشجوياني است که نقش ممتازي در تاريخ پرفراز و نشيب معاصر کشورمان داشته ا و با ایمان راسخ و عقیده استوار خویش برگهای زرینی را بر تارک افتخارات این مرز و بوم افزوده اند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاهیان همواره به عنوان قشر فرهیخته و آگاه جامعه سعی در حفظ استقلال و سربلندی کشور داشته اند گفت: دانشگاهیان همواره نقش موثری در آغاز حرکتهای مردمی داشته و حماسه ضد استبدادی و استکبار ستیزی ١٦ آذر نمادی از حماسه و رشادت دانشجویان آگاه این سرزمین است که با ایستادگی و مقاومت، فریاد ضد استکباری ملت شریف ایران را به گوش جهانیان رساندند.
فرماندار بندرانزلی تاکید کرد: دانشجویان همواره نقشی اساسی و پایه ای در پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی داشته و برای ارتقای روز افزون معرفت و آگاهی، عزم خود را جزم نموده و کمر همت برای فتح سنگرهای علم و دانش بسته اند.
دكتر مومنی زاده یادآور شد: باید آفرین گفت به جوانان متعهد و سخت کوش ایران زمین که پس از همراهی انقلاب تا به ثمر رسیدن آن در سال ٥٧ ، دوران هشت سال دفاع مقدس را نیز با سرافرازی پشت سر گذاشته و امروزه نیز قله های علمی را یکی پس از دیگری فتح می نمایند.
وی تاکید کرد: انتظار می رود دانشجویان همچون گذشته برای اعتلای کشور در ابعاد مختلف و دفاع از اسلام و انقلاب از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و آزاداندیشى و عدالت‏طلبى در چارچوب منافع و هویت ملى، گفتمان حاکم بر فضاى دانشگاه‏ها باشد.
فرماندار انزلی با بیان اینکه دانشجویان تاکنون در تمامی صحنه های انقلاب اسلامی نقش مهم خود را به خوبی ایفا کرده اند خاطر نشان کرد: دانشجویان باید بدانند که رسالت دانشجو همچنان ادامه دارد و انتظارات از دانشگاه و دانشجو، کماکان باقى است.