به گفته مقام‌های امنیتی، تروریست‌های داعشی اپلیکیشنی در اختیار کودکان تحت امر خودشان قرار داده‌اند که دسترسی به وب‌سایت‌های خشونت‌طلب را مهیا می‌کند و اگر این کودکان برای حمله به مکان‌های تاریخی اروپا ابراز تمایل کنند، جایزه می‌گیرند.

به گزارش ندای گیلان به نقل از ایندیپندنت، مقام‌های امنیتی معتقدند که داعش به شدت برای ایجاد نسل جدیدی از تروریست‌ها تلاش می‌کند. اخیرا هم شواهدی مبنی بر تلاش برای جذب کودکان و جوانان در غرب برای انجام حملاتی در اروپا و آمریکا و نیز سفر به خاورمیانه برای پیوستن به درگیری‌ها به دست آمده است.

براساس برخی برآوردها، پس از شکست‌های سنگین داعش در موصل عراق و رقه سوریه شمار کودکانی که در خط مقدم نبرد می جنگند، به حدود ۵۰ هزار تن افزایش داشته است.

داعشی‌ها که استفاده از کودکان را برای بقا در سوریه و عراق افزایش داده‌اند، اپلیکیشنی در اختیار دختران و پسران کودک و نوجوان قرار می‌دهند که دسترسی به وب‌سایت‌های افراطی خشونت‌طلب را فراهم می‌کند.

کلنل جان دوریان از ائتلاف ضد داعش تحت امر آمریکا می‌گوید: آنها از برنامه‌ای برای تلقین به کودکان استفاده می‌کنند. آنها به این کودکان عربی آموزش می‌دهند اما لغاتی که می‌آموزند مربوط به خشونت و افراطگرایی است. اگر این کودکان بگویند که آماده هستند حملاتی را در غرب انجام دهند، جایزه می‌گیرند. اهداف حملات، مکان‌هایی مثل بیگ بن، برج ایفل و مجسمه آزادی است.