فرماندهی پلیس کربلای معلّی دوشنبه‌ شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که آشوبگران و نفوذی‌ها، خیمه‌ موکب‌های حسینی را در این شهر آتش زده‌اند.

به گزارش ندای گیلان،فرماندهی پلیس کربلای معلّی دوشنبه‌ شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که آشوبگران و نفوذی‌ها، خیمه‌ موکب‌های حسینی را در این شهر آتش زده‌اند.

فرماندهی پلیس کربلا در بیانیه‌ای که در صفحه “فیسبوک” خود منتشر کرد، آورده است: آشوب‌گران و نفوذیان در شهر کربلای معلی تنها به تخریب بانک‌ها، ساختمان‌های دولتی و امول عمومی و خصوصی و خودروهای شخصی شهروندان عراقی بسنده نکرده، بلکه برخی از آنان دوشنبه شب، خیمه‌ موکب‌های حسینی را آتش زدند، مراکزی که پذیرای هزاران زائر حسینی بوده اند.

این بیانیه اعلام کرد: آشوبگران اقدام به آتش زدن موکب حسینی در یکی از میدان‌های کربلا کرده‌اند که رو به روی شبکه ماهواره‌ای کربلا قرار دارد، اقدامی که حکایت از تعدی آشکار این افراد به آیین‌های دینی و خدمات رسانی به زائران حسینی دارد، مراکزی که سالانه افتخار خدمات‌رسانی به میلیون‌ها زائر امام حسین علیه السلام را دارند.

در ادامه این بیانیه آمده است: نفوذیان و تخریبگران با آتش زدن لاستیک‌ها، خروج از منطقه مشخص شده برای اعتراضات، اقدام به قطع راه‌های مواصلاتی در این شهر کردند تا در تردد شهروندان خلل ایجاد کنند. این امر حکایت از آن دارد که آنها تنها به دنبال آشوب و تخریب شهر هستند.

فرماندهی پلیس کربلا همچنین از اهالی این شهر، معترضان مسالمت‌جو، ریش‌سفیدان و شیوخ عشایر این شهر خواست تا برای مقابله با این‌گونه فتنه‌ اندوزی در کنار نیروهای امنیتی قرار گیرند.

پلیس کربلا در پایان همچنین از همکاری و حمایت خود از معترضان مسالمت‌آمیز برای تحقق خواسته‌های قانونی‌شان تأکید کرد و در عین حال آتش زدن، تخریب و تعرض به اموال و مراکز عمومی و خصوصی از سوی نفوذی‌ها و تخریب‌گران را محکوم کرده است.

اعتراضات مردمی عراق با هدف مبارزه با فساد، بهبود شرایط معیشتی مردم و حل مشکل بیکاری و اصلاح قانون اساسی و قانون انتخابات در اول اکتبر (نهم مهرماه گذشته) آغاز شده بود که در برخی موارد با حضور برخی افراد نفوذی و آشوبگر، به خشونت کشیده شد.