طرح پایتخت کتاب ایران فرصتی ارزشمند برای افزایش شاخص های کتاب و کتابخوانی در شهرستان لاهیجان است.

به گزارش ندای گیلان ،کارشناسان اداره فرهنگ وارشاد اسلامی برای طرح ریزی نامزدی شهرستان لاهیجان به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال ٩٨عزم خود را جزم کردند زیرا لاهیجان که در دو دوره نامزد پایتخت کتاب ایران شد پتانسیل و نیروی بالقوه خوبی برای انتخاب خواهد داشت.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طرح ها و ایده های خوبی  که برای  ترویج و اشاعه فرهنگ کتاب خوانی ارائه  می شود استقبال می کند. به همین منظور از کلیه همشهریان عزیز دعوت می شود تا برای  افزایش گستره اقدامات ما در حوزه  کتاب و کتابخوانی ایده های خود را برای این ادار ه ارسال کنند تا برای کسب عنوان  پایتخت  کتاب  ایران خیز بلندی برداشته شود زیرا کسب این عنوان نیازمند مشارکت نهادهای دولتی و غیردولتی و مردم نهادها و ارائه طرح های بدیع و نو در جهت ترویج کتاب است.

با توجه به نقش کتاب و مطالعه در ارتقای آگاهی جامعه این فرصت می تواند کمک شایسته ای در ارتقای شاخص مطالعه در شهرستان داشته باشد و با ارائه پیشنهادات مردمی ،همه همشهریان لاهیجانی میتوانند سهمی بزرگ در این فرهنگ سازی داشته باشند.

برای ارائه طرح و ایده خود در قالب  یک جدول این مشخصات را لحاظ کنید:

 عنوان طرح ،اهداف و راهبرد،شیوه اجرا و مجریان طرح(نهادها وارگان هایی که درگیر اجرا خواهند بود)

پس از آنکه طرح و ایده پیشنهادی خود را در قالب جدول مورد نظر جمع بندی نمودید می توانید حضورا به واحد هنری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی لاهیجان مراجعه فرمایید.

پایتخت کتاب ایران عنوان طرحی در ایران است که بر مبنای آن هر سال شهری به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب می‌شود. بخش‌هایی از این طرح از پایتخت جهانی کتاب الگوبرداری شده‌است اما از نظر ساختار اجرایی همخوانی‌های زیادی با شرایط فعالیت فرهنگی در ایران پیدا کرده‌است.