سید تقی موسویان با اعلام اینکه تخصیص کم تعرفه در شفت با حب و بغض بوده گفت: در برخی از شعبات مانع از اخذ رای می شدند و این دود این عمل به چشم خودشان رفت و اکنون دنبال ابطال انتخابات هستند

سید تقی موسویان از ناگفته های خود از انتخاباتی که از آن عبور کردیم سخن گفت و اظهار کرد: در شهر شفت تا ساعت هفت و در برخی از روستاها تا قبل ساعت شش غروب هیچ تعرفه ای برای اخذ رای وجود نداشت.

وی با بیان اینکه من پیگیری هایی را جهت تسریع در رساندن تعرفه به شعبات اخذ رای انجام دادم، خاطرنشان کرد: خودم وارد فرمانداری شفت شدم و در آنجا شورای تامین هم حضور داشتن مشکل نبود تعرفه را عنوان کردم و برگشتم درخواست خود را با نامه کتبی به فرمانداری اعلام کردم، اما همچنان چند هزار نفر منتظر تعرفه اخذ رای در شعبات اخذ رای شفت سرگردان بودند تا صندوقی پیدا کنند که رای بدهند.

نامزد انتخابات فومن و شفت با ابراز ناراحتی از اینکه هر جا که من رای داشتم آنجا تعرفه اخذ رای وجود نداشت و یا کم بود، افزود: داخل شهر چون رای صندوق ها مال من بود، تعرفه ها را کم کردند.

وی با بیان اینکه علت کمبود تعرفه را از مراجع ذی صلاح جویا شده گفت: آقایان گفتند که منتظر هستیم تا برگه های تعرفه از شهرستان صومعه سرا برای ما ارسال شود.

سید تقی موسویان با اشاره بر اینکه حضور پای صندوق های رای از تاکیدات مقام معظم رهبری است، گفت: مجریان انتخابات در شهرستان با اینکه متولی این امر در شفت بودند، با کمال تاسف باید بگم در مقابل رهبری ایستادند و عملی که مجریان انتخابات در شفت مترکب شدند منافقان در عملیات مرصاد با انقلاب نکردند.

وی با بیان اینکه ۴۰هزار نفر از شفتی ها ساکن رشت هستند، افزود: ممکن است عده ای وانمود کنند که خیلی ها از رشت به شفت آمده و به من رای داده اند، شفت زادگاه خیلی از رشتی ها است؛ اما متاسفانه چون پنج نفر از اعضای هیأت اجرایی شفتی نبودند و برای اولین بار اینجا بودن، پیش بینی این عوامل را نکردند.

موسویان با بیان اینکه چطور ممکن است شفت تعرفه کم بیارد و از صومعه سرا تعرفه قرض بگیرد، تصریح کرد: کم تخصیص دادن تعرفه حتما با حب و بغض بوده و دوستان چون میتینگ شب آخر من را دیدند، ترسیدند که من رای بیاورم.

وی این اقدام را سهل انگاری و یکطرفه بودن اعضای اکثریت هیأت اجرایی با نامزد خاص دانست و بیان کرد: نه یک ریال هزینه اضافی کردم و نه اینکه حقی را از کسی ضایع ساختم، کسانی که با حب و بغض حق را از من ضایع کردند باید در مقابل وجدان خود پاسخگو باشند.

این نامزد انتخابات مجلس با بیان اینکه بعضی از جاها حتی تعرفه وجود داشت اما مانع از رای دادن مردم شدند، گفت: چون مسوول برخی از صندوق ها از عوامل نامزد خاصی بودند، مانع از رای دادن می شدند و این دود به چشم خودشان رفت و الان هم آقایان ناراحت هستند و در پی باطل کردن صندوق ها تلاش می کنند.

وی با بیان اینکه روستای چنارودخان ۲۰ خانوار بیشتر ندارد، بیان کرد: چطور ممکن است که در این روستا ۳۶۰ تعرفه رای رفته باشد؟

موسویان با بیان اینکه ما مردم شفت دوبار ۳۶هزار رای به نامزدهای فومنی دادیم، گفت: با اینکه مردم ما ۳۶هزار رای به سه نامزد فومنی دادند، مردم فومن تنها ۲۴۰ رای به شفتی دادند!

نامزد انتخابات مجلس فومن و شفت علت دیگر تقسیم نامتوازن تعرفه های رای را توضیح داد: اعضای هیأت اجرایی افراد های بی حساب و کتاب بودند و نتوانستند پیش بینی درست و حسابی با توجه به مردمی که برای رای در پای صندوق های کنند.

وی با اشاره بر اینکه عوامل اجرایی سهوا یا عمدا در مقابل حضور حداکثری که از منویات رهبری است ایستاده است، افزود: بجای اینکه مراجع قانونی دنبال کارناول ها باشند و جلوی شور و نشاط جوانان را بگیرند وظیفه دادستان حکم می کرد که وظیفه قانونی خود را در مقابل این تخلف انتخاباتی انجام دهد.

موسویان با انتقاد بر اینکه نباید نامزدی که یک چهارم آرا را بدست آورد نماینده شود، گفت: اگر پیروز انتخابات را نامزدی که نصف بعلاوه یک می آورد نماینده می شد – درست است که هزینه ای دیگر می شد و ممکن بود انتخابات به دور دوم کشیده شود-  در حقیقت نماینده واقعی وارد مجلس می شد.

نامزد انتخابات مجلس فومن و شفت با بیان اینکه در قانون اساسی آمده که شهرداری و دهیاری ها باید مکانهایی را برای نصب پوستر آماده کنند، اذعان کرد: هیچ کدام از نامزدها قانون تبلیغات را رعایت نکردند، برخی از نامزدها کل شهر را پر از بنر کردند و برخی از نامزد ها هم با تشکیل گروهی در فرمانداری بنرهای من را پاره می کردند و همه اینها گواه این است که مجریان انتخابات برای اینکه به مدیران و مردم شفت خدمت کنند تلاش داشتند تا در مقابل یک نامزد شفتی بایستند.

وی با بیان اینکه هنوز عده ای متوجه نشدند که هر کسی هر کاری که دلش بخواهد را نمی تواند بکند، افزود: با تمام این شرایط که علیه ما بودند ما توانستیم ۱۱هزار رای بیاوریم و مردم شفت ثابت کردند که این شهر جولانگاه تازه به دوران رسیده ها نیست./کاسپین