هفته نامه خودرو امروز: S5 نخستین خودرو تماما بومی تایوان است که برای اولین بار در قالب یک خودرو مفهومی الکتریکی در سال 2011 میلادی رونمایی و نخستین نمونه تولیدی آن در نیمه دوم سال 2012 میلادی روانه بازار شد. S5 در مرکز تحقیق و توسعه HAITEC تایوان توسط جیمز شیر (طراح مطرح محصولات جنرال […]

هفته نامه خودرو امروز: S5 نخستین خودرو تماما بومی تایوان است که برای اولین بار در قالب یک خودرو مفهومی الکتریکی در سال 2011 میلادی رونمایی و نخستین نمونه تولیدی آن در نیمه دوم سال 2012 میلادی روانه بازار شد. S5 در مرکز تحقیق و توسعه HAITEC تایوان توسط جیمز شیر (طراح مطرح محصولات جنرال موتورز در بازارهای آسیایی) طراحی و مهندسی شده است و از تکنولوژی های الکتریکی متعددی تحت لیسانس HTC و دیگر برندهای مطرح جهانی بهره می برد. این سدان 4.7 متری همچنین در بخش قوای محرکه ضمن استفاده از یک پیشرانه قدرتمند توربو 177 اسب بخاری به گیربکس ساخته شده توسط AISIN ژاپن مجهز شده و تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی آن بعضا از سدان هایی که این روزها در بازار قیمتی فراتر از 250 میلیون تومان دارند، بیشتر است.

 

 

 

سدان هوشمند تایوانی و لوکسژن به پیشرانه 1.8 لیتری توربو با حداکثر توان 177 اسب بخار مجهز شده و حداکثر گشتاور آن از دور موتور 2200 تا 4000 به 256 نیوتن متر می رسد. حداکثر توان گشتاور S5  عددی مشابه نزدیک ترین رقیبش در بازار ایران یعنی رنو تلیسمان است. پیشرانه S5از تکنولوژی جدید ECO Hyper بهره می برد که موجب کاهش 12 درصدی مصرف سوخت و افزایش 12 درصدی قدرت این خودرو شده است. انتقال قدرت در این سدان 1410 کیلوگرمی از طریق یک گیرکس 6 سرعته اتوماتیک طراحی شده توسط AISIN به محور جلو منتقل می شود و این گیربکس همچنین حالت های رانندگی اسپرت یا اقتصادی (Eco) را نیز در اختیار راننده قرار می دهد. همچنین انتقال قدرت از طریق پدال شیفترهای پشت فرمان نیز امکان پذیر است.

 

سیستم فرمان این سدان جدید لوکسژن از نوع برقی EPS است و هر 4 چرخ از سیستم ترمز دیسکی که در جلو مجهز به خنک شونده است، بهره می برند.  S5 همچنین بر بخش تکنولوژی های ایمنی در کنار ترمز ضد قفل ABS و EBD به ترمز پارک برقی، سیستم کمکی ترمز BAS، فناوری توقف یا لغو هوشمند پدال های گاز و ترمز BOS، سیستم ضدهرزگردی چرخ ها TCS، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری ESC و سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی HAC مجهز شده است. مجموع کیسه های هوا S5، به 6 عدد شامل ایربگ های جلو، جانبی و پرده ای می رسد و این سدان همچنین به سیستم تقویت کننده هیدرولیکی ترمز نیز مجهز شده است.

 

 معرفی و بررسی ویژگی های لوکسژن S5 محصول جدید آرمان موتور کویر

 

تکنولوژی های پیشرفته مهم ترین بخش S5 هستند که موجب انتخاب شعار «زیبای هوشمند» برای این خودرو شده است. S5 از فناوری پیشرانه ارتباطات چندرسانه ای هوشمندی سری Think + 4.0 با پشتیبانی شرکت معتبر HTC بهره می برد و تلفن های همراه هوشمند با برندهای متنوع از طریق نرم افزار اختصاصی لوکسژن امکان اتصال به این سیستم را دارند. دوربین دید 360 درجه این خودرو با پشتیبانی 6 دوربین در اطراف خودرو امکان دید عقب یا Eagle View از بالا را نیز فراهم می کند و 2 دوربین طرفین خودرو همچنین نقاط کور هر دو طرف را به نمایش می گذارند و در صورت نیاز به راننده هشدار می دهند در حالی که عمده خودروهای بازار و رقبای این سدان تنها به سیستم هشدار نقاط کور در طرف راننده مجهز شده اند.

 

معرفی و بررسی ویژگی های لوکسژن S5 محصول جدید آرمان موتور کویر 

 

سیستم مولتی مدیای این سدان همچنین امکان دریافت دستورهای صوتی Voice Command را دارد. از دیگر تکنولوژی های پیشرفته و هوشمند S5 می توان به سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم نمایشگر اطلاعات روی شیشه جلو (HUD- Head Up  Display)، سیستم پیشگیری از تصادفات (رادار کنترل فاصله با خودرو جلو و اعمال ترمز در صورت نیاز و تنظیم سرعت)، سیستم پیشگیری از تصادف با عابر پیاده PDS و رادار کنترل حرکت بین خطوط +LDWS اشاره کرد. این درحالی است که مهم ترین رقبای لوکسژن S5 به دلیل استفاده از دوربین های ساخته شده توسط شرکت های آمریکایی و به دلیل تحریم ها از این آپشن ها بی بهره هستند و لوکسژن با پشتیبانی الکترونیکی HTC و دیگر برندهای معتبر موفق به نصب این آپشن ها در مدل هایی که قرار است به بازار ایران عرضه شوند، شه است.

 

 معرفی و بررسی ویژگی های لوکسژن S5 محصول جدید آرمان موتور کویر

 

S5 در نمای ظاهری به آپشن های مدرن متنوعی مجهز شده که از آن جمله می توان چراغ های HID جلو با قابلیت تنظیم دستی ارتفاع، 6 دوربین در اطراف خودرو (یک دوربین در جلو، یک دوربین در عقب و 2 دوربین در هر طرف خودرو)، پکیج کرومی جلوپنجره، نوارهای دور شیشه و خروجی اگزوز، سانروف برقی، چراغ های روشنایی در روز Daylight، آینه های برقی جانبی، چراغ های مه شکن جلو و عقب و چراغ های LED عقب را نام برد. در کابین این سدان مدرن تایوانی صندلی های با روکش چرم پوشیده شده اند و روی کنسول از طرح چوب نیز استفاده شده است. نمایشگرهای پشت فرمان دیجیتالی هستند و این خودرو برای کنترل مولتی مدیا به نمایشگر 12 اینچ لمسی با توییترهای آسانسوری و ورودی های USB، AUX و  AV نیز مجهز شده است.

 

معرفی و بررسی ویژگی های لوکسژن S5 محصول جدید آرمان موتور کویر 

 

سیستم تهویه مطبوع این سدان از انوع اتوماتیک مجهز به تنظیم کیفیت هوا و دماسنج است و روی فرمان کلیدهای کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل تعبیه شده است. S5 به عنوان سدانی مجهز با پیشرانه ای قدرتمند می تواند فصلی جدید از رقابت بین سدان های متوسط بازار ایران را آغاز کند. مجموعه امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو حداقل روی کاغذ کار را برای مهم ترین رقبای این خودرو از جمله رنو تلیسمان بسیار سخت می کند و می توان برای مشتریان سخت پسند گزینه ای خاص باشد.

 

شرکت لوکسژن زیرمجموعه Yulon Motor است که سال ها به تولید محصولات نیسان پرداخته و مرکز تحقیق و توسعه آن یکی از مجهزترین و مدرن ترین مراکز در جهان است. محصولات لوکسژن در آینده نزدیک قرار است با پشتیبانی سراسری در کشور از نظر بحث خدمات پس از فروش اطمینان خاطر لازم را برای مشتریان ایجاد کنند و شرکت وارد کننده با پشتیبانی تعداد گسترده نمایندگان به سرعت این برند را به برندی قابل اطمینان در بازار ایران بدل خواهدکرد.

 

معرفی و بررسی ویژگی های لوکسژن S5 محصول جدید آرمان موتور کویر 

[ad_2]

Source link