اين دو نفر در ساعت‌هاي اول صبح روز دوشنبه روي صورت همديگر اسيد ريختند و دونفري سوختند. عروس خودش را با زحمت فراوان به داخل كوچه رساند و همسايه‌ها را خبر كرد و خواهرشوهر چون چشم‌هايش نمي‌ديد، داخل خانه ماند.

ندای گیلان-حوادث/پوست تيره‌اش از زير پانسمان‌هاي قهوه‌اي رنگ تيره‌تر به نظر مي‌آيد. تمام صورتش را باندپيچي كرده‌اند و صداي نفس‌هايي كه با دهان مي‌كشد نصفه و نيمه مي‌آيد.

زن جوان در اتاق‌ آي‌سي‌‌يو بيمارستان مطهري تهران بستري است. دكترها گفته‌اند هنوز معلوم نيست چند درصد از بينايي‌اش را بتواند به دست بياورد. دو روز پيش صبح (روز دوشنبه) دو زن جوان را در حالي كه سر و صورت و بدن‌هاي‌شان سوخته بود به بيمارستان مطهري تهران بردند. نسبت آنها با هم عروس (فاطمه) و خواهرشوهر (مريم) بود.

اين دو نفر در ساعت‌هاي اول صبح روز دوشنبه روي صورت همديگر اسيد ريختند و دونفري سوختند. عروس خودش را با زحمت فراوان به داخل كوچه رساند و همسايه‌ها را خبر كرد و خواهرشوهر چون چشم‌هايش نمي‌ديد، داخل خانه ماند. حالا هر دو نفر در بيمارستان بستري هستند. مريم در بيمارستان مطهري بستري است و فاطمه را به علت آسيب ديدگي شديد چشم به بيمارستان فارابي برده‌اند.

پرستار بالاي سر فاطمه به «اعتماد» مي‌گويد: «دست‌ها و پاهايش سوختگي شديدي دارند. با وجود درمان‌هاي زياد هنوز روند سوختگي در بافت‌هاي بدنش ادامه دارد.»
خانه‌اي كه اسيدپاشي در آن اتفاق افتاده در انتهاي يكي از خيابان‌هاي اصلي افسريه است. كوچه‌اي قديمي كه كمتر اثري از ساختمان‌هاي كهنه در آن ديده مي‌شود. حادثه در طبقه اول خانه سه طبقه اتفاق افتاده. هيچ كدام از ساكنان خانه جواب زنگ در خانه را نمي‌دهند.

همسايه ديوار به ديوار كه مرد جواني است و كت و شلوار به تن دارد، مي‌گويد: «مادرم ناراحتي روحي دارد از ديروز كه اين زن را جلوي در خانه ديده گريه مي‌كند و از اينكه تنها بماند، مي‌ترسد.

وقتي كوچه شلوغ شد او خودش را رساند بيرون و چهره سوخته زن را ديد. من همان موقع از راه رسيدم و او را داخل بردم. اما هنوز مي‌ترسد و با خودش حرف مي‌زند.» او درباره همسايه ديوار به ديوارشان مي‌گويد: «آنها تازه دو ماه است كه به اينجا آمده‌اند. من خيلي نمي‌شناسم‌شان. اما مرد صبح‌هاي زود از خانه بيرون مي‌رفت و بعدازظهرها برمي‌گشت

زن هم خانه‌دار بود. آنها با هم مشكل خاصي نداشتند. چون هيچ‌وقت صداي دعوا يا جروبحث‌شان نمي‌آمد. اما شنيده‌ام جروبحث‌شان با خواهرشوهرش (مريم) سر چيزهاي خانوادگي بوده است.»

در اين بين زن‌هاي همسايه در پاسخ سوال‌هاي ما درباره حادثه آدرس كسي را مي‌دهند كه با زن همسايه ارتباط نزديك‌تري داشته. او همين كه زنگ در خانه را مي‌شنود آيفون را برمي‌دارد و حادثه را از همان جا اين طور تعريف مي‌كند: «ما ديروز توي خانه نشسته بوديم كه صداي زن همسايه‌مان را شنيديم كه با لباس توي خانه در حالي كه سر، صورت، بدن و پاهاش سوخته بود جلوي در ايستاده و فرياد مي‌زد و از همسايه‌ها كمك مي‌خواست. او با چشم‌هاي بسته دست‌هايش را در هوا تكان مي‌داد.

همسايه كناري‌شان با اورژانس تماس گرفت و همان موقع كلانتري و پليس از راه رسيدند. » او درباره خواهر مرد كه اسيد را روي زن برادرش ريخت، مي‌گويد: «مريم تازه نامزد كرده بود و قرار بود خيلي زود ازدواج كند.» زن اينها را مي‌گويد كه پسرش گوشي آيفون را از او مي‌گيرد و مي‌گويد: «مريم اول مي‌خواسته زن برادرش را خفه كند.

يكي از زن‌هاي همسايه كه براي كمك داخل خانه‌شان رفته بود، مي‌گفت يك پارچه سياه روي تخت بوده كه مريم مي‌خواسته فاطمه را با آن خفه كند اما نتوانسته تا اينكه عصباني شده و از آشپزخانه اسيد لوله بازكني را آورده.

حجم اسيد خيلي زياد بوده.» پسر همسايه در بنگاه معاملات ملكي همان منطقه كار مي‌كند و مي‌گويد: «زن و شوهر دو ماه پيش طبقه اول خانه را در بنگاه ما معامله كردند. مرد از صبح‌هاي زود سر كار مي‌رفت و عصرها برمي‌گشت. زن هم خانه‌دار بود.» هر كدام از همسايه‌ها كه حادثه ديروز را ديده‌اند با ديده‌ها و شنيده‌هاي خودشان ماجرا را تعريف مي‌كنند. اما همه علت ماجرا را يك اختلاف خانوادگي مي‌دانند. آنها مي‌گويند بعد از حادثه هنوز شوهر فاطمه را نديده‌اند.

 

گفته‌هاي سرپرست داسراي جنايي درباره اسيدپاشي

ساعت ٩صبح روز دوشنبه در خيابان سي‌ام منطقه افسريه ماجراي يك اسيد‌پاشي به ماموران كلانتري 156 افسريه گزارش شد كه عروس خانواده‌اي روي خواهر شوهرش اقدام به اسيد‌پاشي كرده است.

فاطمه 30 ساله پس از ماجراي اسيد‌پاشي به ماموران گفت: در خانه عروس‌مان خوابيده بودم كه ناگهان ديدم زن برادرم دستش دور گردنم است كه با او درگير شدم كه در اين لحظه زن جوان اقدام به اسيد‌پاشي روي من كرد كه خودش نيز قرباني اسيد‌پاشي شد.

قاضي شهرياري در ادامه گفت: هر دو مصدوم اين پرونده در بيمارستان مطهري بستري هستد و فاطمه از ناحيه سر و صورت و بدن به‌شدت آسيب‌ديده است. تحقيقات فني و افشاي راز اين اسيد‌پاشي در دستور كار ماموران اداره 16 پليس آگاهي تهران قرار گرفته است.

بنا به اين گزارش يكي از زن‌ها كه در افسريه تهران مورد اسيدپاشي قرار گرفت در ICU بيمارستان سوختگي شهيد مطهري بستري است و دچار ۲۵ درصد سوختگي در ناحيه سر و صورت شده است.

اين فرد زمان انتقال به بيمارستان به‌شدت حالش وخيم بود ولي اكنون وضعيتش به حالت پايدار رسيده است. زن ديگري كه حادثه‌ديده نيز دچار ۳۵ درصد سوختگي شده ولي بيشتر سمت پاهاي او دچار مشكل شده كه در فهرست عمل قرار گرفته است.
سوختگي 25 درصدي دو زن

رييس بيمارستان مطهري نيز درباره اين حادثه گفت: وضعيت يكي از خانم‌ها به دليل اينكه دچار سوختگي شديد سر و صورت شده وخيم است. يك نفر از اين حادثه‌ديدگان نيز دچار 35 درصد سوختگي شده ولي بيشتر سمت پاهاي او دچار مشكل شده و پزشكان اقدامات اوليه را همچون تزريق آنتي‌بيوتيك، انجام پانسمان و مايع‌درماني انجام داده‌اند و اين فرد در ليست عمل قرار گرفته است.

يك نفر از حادثه‌ديدگان نيز در حال حاضر در ICU بيمارستان سوختگي شهيد مطهري بستري بوده و دچار 25 درصد سوختگي در ناحيه سرو صورت شده است. اين فرد زمان انتقال به بيمارستان به‌شدت حالش وخيم بوده ولي اكنون با تزريق آنتي‌بيوتيك و انجام اقدامات اوليه وضعيتش به حالت پايدار رسيده است.

ده‌مرده‌اي با بيان اينكه هر دو بيمار توسط چشم‌پزشك مشاوره بينايي شده‌اند، گفت: مشخص نيست كه يكي از خانم‌ها كه دچار 25 درصد سوختگي شده، بينايي خود را از دست داده يا خير؛ چرا كه اسيد حالت خورندگي داشته و مي‌تواند عوارض جبران‌ناپذيري را به‌همراه داشته باشد. بر اساس بررسي‌هاي اوليه و تحقيقات پليس ظاهرا هر دو فرد حادثه‌ديده با يكديگر نسبت فاميلي زن برادر و خواهر شوهر داشته‌اند‌. ولي با اين حال اطلاعات متناقض بوده و علت قطعي اين حادثه مشخص نشده است.