بروکلی، از خانواده کلم ها است که بهترین فصل برای استفاده از آن، پاییز و زمستان است.

به گزارش ندای گیلان، آیا با خواص ضد سرطان انواع کلم بروکلی آشنا هستید ؟ با تاثیر کلم بروکلی در لاغری  و کاهش وزن چه طور؟

بروکلی، از خانواده کلم ها است که بهترین فصل برای استفاده از آن، پاییز و زمستان است.

نام بروکلی در اصل از کلمه انگلیسی (Brachium) گرفته شده است که در این زبان معنی شاخه را می دهد. بروکلی برای اولین بار در کشور ایتالیا رشد کرد و بعد کاشت و برداشت این گیاه به سراسر جهان راه پیدا کرد. قسمت خوراکی بروکلی، «سر» آن نامیده می شود که عموما به رنگ سبز است.

پس از قطع کردن سر از شاخه اصلی گیاه، در دیگر نقاط آن، سر های دیگری شروع به رشد کردن می کنند.

در مورد خواص کلم بروکلی می توان گفت که : به طور کلی بروکلی خواص بسیار زیادی دارد که در ادامه مطلب به بررسی مهم ترین آنها خواهیم پرداخت.

کلم بروکلی دارای مقدار زیادی آب و فیبر است. به طوری که در هر 100 گرم بروکلی، چیزی حدود 80 تا 90 گرم آب وجود دارد و از سوی دیگر در کلم بروکلی پخته شده، مقدار مناسبی فیبر وجود دارد.

آب موجود در کلم بروکلی، باعث کاهش میزان کالری آن می شود؛ در نتیجه خوراکی بسیار مناسبی برای لاغری و کاهش وزن به حساب می آید؛ از سوی دیگر وجود میزان قابل توجهی فیبر در این گیاه، باعث جذب بیشتر آب و در نتیجه احساس سیری پس از خوردن می شود.

گفتنی است که فیبر موجود در این گیاه، سیستم سوخت و ساز بدن را تنظیم کرده و به لاغری و کاهش وزن، کمک های چشمگیری می کند.

به دلیل وجود فیبر و آب مناسب، از کلم بروکلی در سالاد های زیادی استفاده می شود؛ به طوری که امروزه بروکلی، به یکی از عناصر اصلی بیشتر سالاد های سبز تبدیل شده است.