مدیرکل دامپزشکی گیلان با اشاره به خطر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو، گفت: افرادی که با دام سر و کار دارند باید توصیه های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سهراب عاقبتی در گفتگویی با اشاره به خطر ابتلاء به تب کریمه کنگو، اظهار کرد: این بیماری مشترک بین انسان و حیوان بوده و به بیشتر به بیماری شغلی معروف است.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های ابتلاء به این بیماری از طریق گزش کنه است، گفت: افرادی که با دام سر و کار داشته و یا در کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه گوشت فعالیت می‌کنند بیشتر دیده می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی گیلان در ادامه با تأکید بر لزوم رعایت توصیه‌های بهداشتی حوزه دام، اضافه کرد: سم پاشی ماهانه دام‌ها و محل نگهداری آنها در فصول گرم سال باید مورد توجه فعالان این حوزه قرار گیرد.

عاقبتی با بیان اینکه در مناطق ییلاقی به دلیل نبود بازرسی کارشناسان دامپزشکی در قبل، حین و بعد از کشتار خطر ابتلاء به تب کریمه کنگو بالا است، ادامه داد: گوشت دام پس از ذبح باید ۲۴ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه نگهداری شود.

وی گفت: اگر گوشتی آلوده باشد با حرارتی که هنگام پخت و پز به آن وارد می‌شود این آلودگی از بین می‌رود.

مدیرکل دامپزشکی گیلان به بی خطر بودن گوشت دام‌های ذبح شده در کشتارگاه‌های صنعتی اشاره کرد و افزود: تمام دام‌های ذبح شده در کشتارگاه‌های گیلان بعد از ۲۴ ساعت نگهداری در دمای صفر تا ۴ درجه، در بازار توزیع می‌شود.

عاقبتی با بیان اینکه این بیماری همه گیری ندارد، افزود: افرادی که با بیماران مبتلا به تب کریمه کنگو در ارتباط هستند افراد در خطر ابتلاء محسوب می‌شوند.