فرماندار املش گفت: وزش تندباد شدید تاکنون ۲ میلیارد ریال خسارت در شهرستان املش برجای گذاشت.

به گزارش ندای گیلان،یونس محمودی در گفت‌وگو یی، اظهار داشت: وزش تندباد شدید و کم سابقه دیشب و امروز باعث تخریب سربندی دو واحد مسکونی در شهر رانکوه به میزان 50 درصد و 2 واحد دیگر در همین شهر به میزان 10 درصد شد.

فرماندار املش گفت: شدت وزش تند باد سحرگاه و صبح امروز به حدی بود که بخشی از بهارخواب یک ساختمان مسکونی را در شهر رانکوه 50 متر آن سوی خیابان پرتاب کرد که هنگام سقوط به یک ماشین سواری پژو 405 اصابت کرد و شیشه عقب آن به کلی از بین رفت.

وی افزود: در حادثه دیگر ناشی از شدت وزش تندباد صبح امروز  بخشی از شیروانی یک واحد مسکونی پس از کنده شدن به حیاط همسایه مجاور پرتاب شد که هنگام سقوط روی خودروی سواری از نوع تیبا فرود آمد و باعث تخریب اتاق ماشین شد.

محمودی گفت: در اتفاق دیگر بر اثر سقوط درخت در حاشیه پارک میرزا کوچک خان مرکز شهر املش بر روی یک خودرو منجر به آسیب آن شد و در روستای اسماعیل گوابر سربندی یک واحد طویله هم تخریب شده ولی در تمام این اتفاقات هیچ کس آسیب ندیده است.

فرماندار املش افزود: در این حادثه طبیعی کم سابقه به تأسیسات برق رسانی از جمله پنج تیر برق فشار 20 کیلوولت و 3 تیر برق فشار ضعیف در روستاهای اربوداردشت، سوخته کیش، درزی گوابر، چپرکلایه و تازه آباد گرکرود آسیب جدی وارد شد.

وی با بیان اینکه این تند باد برای لحظاتی باعث قطع برق این مناطق شد که با حضور به موقع مأموران امور توزیع برق املش رفع شد تصریح کرد: خسارت وزش شدید تندباد امروز در این شهرستان تاکنون 2 میلیارد ریال برآورد شده است.

 

 

 

 

تسنیم