معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به بارش شدید باران طی دو روز گذشته گفت: تا کنون میزان خسارت اولیه ناشی از بارش باران در استان افزون بر 600میلیارد ریال برآورده شده است.

نداي گيلان :حجت شعبانپور با بیان اینکه هم اکنون وضعیت عادی است و مشکل خاصی نداریم، افزود: خسارت دقیق و علمی و کارشناسی در حال انجام است که پس از بررسی های لازم اعلام می شود.
وی آبگرفتگی بیش از 150 واحد مسکونی و معابر در چند شهرستان، قطع برق و راه های ارتباطی در برخی از مناطق روستایی شهرستان های رودسر، فومن، املش و لنگرود، تخریب چهار دهنه پل را از جمله خسارت های ناشی از این بارش و بالا آمدن سطح رودخانه ها عنوان کرد.
وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه در این بحران تلفات جانی نداشتیم، خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی و اخطاریه هواشناسی، مدیریت بحران قبل از بارش ها به دستور استاندار تشکیل شده بود که در طول مدت بارش ها تمامی اعضای ستاد بحران در صحنه حضور داشتند.
شعبانپور با اشاره به عادی شدن وضعیت هوای استان گفت: هم اکنون تمامی راهها بازگشایی شده و قطعی آب و برق نداریم.
اداره کل هواشناسی گیلان هم اعلام کرد: با بارش های خوب 48 ساعت گذشته، مناطق جلگه ای استان در سال زراعی 95 – 94 نسبت به مدت مشابه بلندمدت، 56 و هشت دهم درصد افزایش در بارندگی داشته است.
بر اساس این گزارش با وجود بارش های مناسب اخیر اما همچنان نسبت به سال زراعی گذشته (94-93) با کاهش پنج و سه دهم درصدی بارش روبرو هستیم.
طی شبانه روز گذشته در شهرهای آستارا 130 میلیمتر، تالش 58، انزلی 60، کیاشهر 64، رشت 47، لاهیجان 101، رودسر 113 و ماسوله 41 میلیمتر باران باریده است.
به گزارش هواشناسی؛ بارندگی ها در گیلان از امروز (یکشنبه) به تدریج کاهش یافته و روند افزایش دما پیش بینی می شود/ايلنا