معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: خروج غیر مجاز مرغ از استان سبب کمبود مرغ در بازار‌های داخلی شده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز گفت: بی توجهی به نظارت در بازار‌های مرغ استان‌های همجوار، سبب کمبود و افزایش قیمت مرغ در این استان‌ها شده است.

میرحجت علی اکبرنژاد، با اشاره به تولید روزانه ۶۰۰ تا ۶۸۰ تن لاشه مرغ در گیلان افزود: افزایش قیمت مرغ در استان‌های همجوار یعنی مازندران، تهران، اردبیل، البرز و قزوین سبب می‌شود تولیدکنندگان، مرغ را به این استان‌ها صادر کرده و باعث کمبود مرغ در گیلان می‌شوند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه روزانه حدود ۲۸۰ تا ۳۰۰ تن مرغ وارد بازار استان می‌شود، گفت: تولید مرغ در استان گیلان در مقایسه با پارسال ۲۰ درصد افزایش داشته است، اما خروج مرغ از استان سبب کمبود آن در گیلان شده است.

اکبرنژاد همچنین ادامه داد: تا زمانی که در استان‌های دیگر نظارت وجود نداشته باشد، ما هر چقدر مرغ تولید کنیم به دلیل کشش بازار در استان‌های مجاور، مرغ به هر طریقی از گیلان خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم جلوی هر مغازه مرغ‌فروشی پلیس بگذاریم تا مرغ از گیلان خارج نشود، گفت: ما روزانه حدود ۲۵۰ تن مرغ به قیمت مصوب به استان‌های البرز و تهران صادر می‌کنیم، اما این مرغ‌ها سر از بازار آزاد درمی‌آوردند و با قیمت ۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسند!

وی علاوه برعدم نظارت؛ گرمای هوا و قطعی برق را از دیگر عوامل افزایش قیمت و کمبود مرغ در استان‌های همجوار گیلان عنوان کرد و افزود: در استان‎های گرمسیر به دلیل گرمای هوا جوجه‌ریزی کم می‌شود و همچنین به دلیل قطعی برق و افزایش دما بسیاری از مرغ‌ها گرمازده و تلف می‌شوند.