رئیس سازمان صمت گیلان رعایت موازین بهداشتی و خدمت رسانی مطلوب صنوف و بازاریان گیلان را در پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا در گیلان قابل تحسین دانست.

به گزارش ندای گیلان،فرهاد دلق پوش، رئیس سازمان صمت گیلان گفت: در نشست کمیسیون نظارت مرکز استان گیلان از همراهی و صبوری کلیه اصناف کسبه و بازاریان گیلان در مواجهه با بحران کرونا قدردانی  کرد و گفت: در بحران کرونا، بیشترین تاثیرپذیری در حوزه اصناف خرد گیلان رخ داد که در حال پیگیری برای رفع مشکلات و چالش‌های اصناف هستیم.

وی ، رعایت موازین بهداشتی و خدمت رسانی مطلوب صنوف و بازاریان گیلان را در پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا در گیلان قابل تحسین دانست و افزود: صنوف خرد به عنوان مویرگ‌های حیاتی ارتزاق بازار و جامعه نقش ویژه‌ای برای  رفع نیازمندی‌های مردم حتی در روستا‌های کوچک دارند، در بحران کرونا، شبکه عرضه اقلام در بازار و تامین آن به شکل مناسبی با همین صنوف خرد و کوچک گیلان به نحو شایسته‌ای انجام گرفت.

رئیس سازمان صمت گیلان ، روی آوردن به کسب و کار‌های مجازی و تشکیل پویش در “خانه بمانیم در خانه بخریم” با راه اندازی سایت bihin.ir را بسیار موثر برشمرد و گفت: این اقدام نوآوری ویژه‌ای در حوزه کسب و کار در گیلان بود که منجر به پویایی بخش اصناف و رونق عرصه تجارت گردید و تصمیات کمیسیون نیز در این راستا باید با هوشمندی و دقت کامل برای جهش اصناف اتخاذ شود.

رئیس کمیسیون نظارت گیلان همچنین مصوب کرد: برای هرگونه تغییر نرخ برای طرح در کمیسیون نظارت استان قبل از آن باید کمیته کارشناسی و ارزیابی مشترک از نهاد‌های ذی ربط تشکیل شود و وضعیت درخواست تغییر نرخ خدمات یا محصول با چند استان دیگر مقایسه و استعلام شود و سپس پیشنهاد منطقی و کارشناسی به کمیسیون نظارت استان برای  طرح موضوع ارائه شود درغیر اینصورت موضوع قابل طرح در کمیسیون نظارت نیست.

فرهاد دلق پوش  در این نشست بحث حق الزحمه هیئت رئیسه اتاق‌های اصناف برخی از شهرستان‌ها در سال جدید را مورد بررسی قرار داد و گفت: بر اساس آیین نامه و مکانیزم ارزیابی؛ عملکرد هیئت رئیسه اتاق‌های اصناف گیلان در چارچوب قوانین بررسی می‌شود و لازم است گزارش عملکرد ماهانه اتاق‌های اصناف و هیئت رئیسه اتحادیه به دبیرخانه کمیسیون نظارت به صورت مرتب ارائه شود.

وی  به لزوم پاسخگویی رؤسای اتاق اصناف با توجه به وجه عمومی درآمد اتاق‌های اصناف تاکید و تصریح کرد: هیچگونه تخطی از جانب هیئت رئیسه اتاق‌های اصناف و هیئت رئیسه اتحادیه‌ها پذیرفته نیست در واقع مسئولیت دارند، از آبروی اصناف صیانت و از هرگونه تخلفی در عرصه صنفی پیشگیری و جلوگیری کنند، در غیر اینصورت در مواجهه با تخلفات احتمالی آنها، مماشات نخواهد شد و کاملا شفاف سازی می‌شود.