رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت با اشاره به خدمات رسانی ۳۵ دستگاه اتوبوس در سطح شهر رشت از خریداری ۴۰ دستگاه اتوبوس در دو بازه شش ماهه خبر داد.

به گزارش ندای گیلان،مهرداد حسینی در یک گفتگوی رادیویی با اشاره به تعداد اتوبوس های شهر رشت اظهار داشت: تعداد اتوبوس های فعال رشت در ماه های گذشته ۲۴ دستگاه بوده است که این تعداد در دو ماه اخیر با هزینه کرد سازمانی افزایش یافت.
وی افزود: ما هم مانند شهروندان دغدغه کمبود اتوبوس را داریم اما متاسفانه فقدان منابع مالی و نقدینگی سبب کاهش تعداد اتوبوس های شهری شده است.
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت با اشاره به گلایه شهروندان برای کمبود و یا فقدان اتوبوس در برخی از نقاط پر جمعیت شهر گفت: به دلیل مشکلات ناوگان اتوبوسرانی، در برخی از نقاط پر جمعیت سعی کردیم تعداد مینی بوس ها را افزایش دهیم.
وی در ادامه به طرح بازسازی اتوبوس های فرسوده اشاره کرد و بیان داشت: در سال ۹۵ طرح بازسازی اتوبوس های فرسوده توسط دولت ارائه شد و ۱۰۲ اتوبوس شهر رشت که در چرخه حمل و نقل شهری به دلیل فرسودگی قرار نداشتند به شهر قزوین ارسال شدند که متاسفانه به دلیل عدم اختصاص بودجه توسط دولت به صورت مسکوت باقیمانده است.
حسینی افزود: با پیگیری های شهردار محترم رشت و نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی قول هایی برای بازسازی این اتوبوس ها گرفته شده است که امیدواریم با انجام این مهم هر چه زودتر شاهد تردد این اتوبوس ها در سطح شهر رشت باشیم.
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت در پایان یک خبر خوش هم برای شهروندان داشت؛ مهرداد حسینی با اشاره به مشارکت شهرداری رشت با پست بانک و بانک شهر گفت: انشاالله با پرداخت به موقع تسهیلات از طریق بانک های فوق ۴۰ دستگاه اتوبوس نو در دو مرحله شش ماهه به ناوگان اتوبوسرانی رشت افزوده شده و با پیگیری های بی شائبه و حمایت های اعضای محترم شورای شهر و شهردار پرتلاش شهر رشت و همچنین مسئولین استانی شاهد تغییرات ملموسی در ناوگان اوبوسرانی خواهیم بود.