عضو شورای شهر رشت با تأکید بر ضرورت توزیع عادلانه خدمات در همه مناطق این شهر، گفت: بر عملکرد شهرداری رشت نظارت می شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،علیرضا تاج شهرستانی در نشست با اصحاب رسانه، گفت: شورا و رسانه همکار بوده و در یک مسیر و برای مردم گام بر می‌دارند.

عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه اولویت ما رفع موانع و مشکلات در حوزه مدیریت شهری است، افزود: شورای ششم زمانی شورا را تحویل گرفت که بودجه‌ها در شورای قبلی برای کاری صرف شده و ما نباید نیمه کاره پروژه را رها و پروژه‌ی دیگری را آغاز کنیم.

وی به انتخاب «امیر حسین علوی» به عنوان شهردار رشت اشاره و اضافه کرد: شهردار در چارچوب اختیاراتی که دارد مدیران زیر مجموعه خود را انتخاب کرده و شورای شهر تنها به وظیفه نظارت خود عمل می‌کند.

شهرستانی با تأکید بر رعایت اصل قانون در همه امور، تصریح کرد: اجرای دقیق قانون با خود عدالت به دنبال دارد ما هم به دنبال اجرای قانون و برقراری عدالت هستیم.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات زمین‌های نسقی در رشت، گفت: شهروندانی که در زمین‌های نسقی ساخت و ساز کرده‌اند امروز از داشتن امکاناتی همانند آب، برق و گاز و محروم بوده و با مشکلات زیادی مواجه هستند.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه اینکه بیان می‌شود بخشی از زمین‌های شهر رشت به ویژه در منطقه یخسازی زراعی بوده جای تعجب است، اضافه کرد: در طرح تفضیلی اشتباهات بسیاری انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای نگران حضور من در شورا هستند، ادامه داد: من برای همین شهر هستم و جز منافع مردم و حل مشکلات شهر رشت به چیز دیگری فکر نمی‌کنم.

شهرستانی با تأکید بر اینکه نظارت بر فعالیت‌های شهرداری و شهردار باید به جای دخالت در امور باشد، گفت: ما با رأی مردم بر این کرسی‌ها تکیه زده‌ایم و قطعاً مردم برای حل مشکلات خود از ما انتظار دارند.

وی با اشاره به اینکه کار فرهنگی فقط پیاده راه فرهنگی نیست و باید در همه مناطق شهر رشت کار فرهنگی انجام شود، اضافه کرد: باید در انجام همه امور در حوزه مدیریت شهری به ویژه در فعالیت‌های فرهنگی توازن و عدالت رعایت شود.

عضو شورای شهر رشت به موضوع تالار مرکزی شهر رشت نیز اشاره و با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان توانایی نگهداری از سالن‌های خود را ندارد، گفت: معتقدم شهرداری بهتر می‌تواند این کار را انجام دهد.