مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت گفت: خدمات رسانی در حوزه شهری در شهر سامرا نخستین تجربه شهرداری رشت است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در نشست ستاد اربعین با اشاره به اینکه اقدامات انجمن شده در این ستاد به دو بخش نقدی و غیرنقدی تقسیم شده است، اظهار داشت: در بخش نیروی انسانی نیز تقسیم بندی فعالیت‌ها انجام شده  و با توجه به ظرفیت اتوبوس‌هایی که داریم برنامه ریزی‌ها صورت گرفته است.

علیرضا قانع با بیان اینکه در مجموع ۱۰۰ نفر به کربلای معلی اعزام می‌شوند، تصریح کرد: ۸۸ نفر با اتوبوس و مابقی با ماشین آلات اعزام می‌شوند و تعدادی هم به‌صورت پیش قراول اعزام خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه خدمات‌رسانی در حوزه شهری در شهر سامرا نخستین تجربه شهرداری رشت است، افزود: با توجه به این امر یکسری چالش‌هایی پیش روی ما قرار داشت که با برنامه‌ریزی رفع و یا در حال برطرف شدن است.

قانع با بیان اینکه به‌دنبال بیمه مسئولیت نفرات اعزامی‌ هستیم، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما این است که برخی از کارگران برای تهیه پاسپورت مشکل دارند و قرار بر این شد که هزینه پاسپورت این عزیزان را ما تقبل کنیم.

وی افزود: همکاران در تلاش هستند تا برای هر ۱۰۰ نفر نیروی اعزامی پرونده مجزا و کارشناسی تهیه شود و کمیته‌هایی از جمله فرهنگی، نیروی انسانی و خدمات شهری در ستاد اربعین تشکیل شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت با بیان اینکه در کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی اکیپ مستندسازی راه‌اندازی شده است، گفت: در حوزه فرهنگی از ظرفیت‌های داخل مجموعه و نیروهایی که در کربلا و سامرا به ما می‌پیوندند استفاده می‌شود.

قانع اعلام کرد: برپایی غرفه چاپ عکس با عنوان امت واحده و غرفه زیارت مجازی حرم امام رضا(ع) و نیز غرفه تبلیغی و ترویجی با حضور روحانیونی که در عراق به ما می‌پیوندند از دیگر برنامه‌های فرهنگی ستاد اربعین است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت گفت: هماهنگی‌هایی انجام شده تا برخی برنامه‌های مشترک با بعضی از موکب‌های گیلانی مانند یادواره شهدای مدافع حرم داشته باشیم و اجتماع گیلانیان و زیارت اربعین از دیگر برنامه‌های حوزه فرهنگی است.

وی با بیان اینکه در حوزه  خدمات شهری هنوز تمامی فعالیت‌ها تکمیل نشده است، خاطرنشان کرد: رفت و روب و نظافت شهری از ترمینال تا حرم در شهر سامرا برعهده شهرداری رشت است و فردا به سامرا می‌رویم تا هماهنگی‌های لارم را انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت از اعزام ۳۵ کارگر با ۲ سرکار کارگر و در مجموع ۳۷ کارگر رفت و روب خبر داد و افزود: ۱۸ نفر از هنرمندان تئاتر، ۵ هنرمند در حوزه نمایشگاه و دو نفر مستندساز به کربلا و سامرا اعزام می‌شوند.

معاون مالی شهرداری رشت با بیان اینکه مجموعه شهرداری آمادگی خدمات‌رسانی در سامرا را دارد تصریح کرد: برای حوزه لجستیک هماهنگی‌های لازم با بخش مالی، حقوقی و نیروی‌انسانی در حال انجام است.