سازمان جهانی بهداشت در خصوص دستیابی به واکسن ویروس کرونا اظهار نظر کرده است.

به گزارش ندای گیلان،پایگاه اینترنتی بلومبرگ گزارش داد سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد ۷۰ پروژه تولید واکسن در جهان در دست انجام بوده و در تولید واکسن پیشرفت ها با سرعت بی سابقه ای در حال رخ دادن است.

سه واکسن تاکنون بر روی انسان آزمایش شده و این در حالی است که شرکت های تولید کننده دارو در تلاش برای یافتن درمانی برای این پاتوژن مهلک هستند.

همچنین سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد: تاکنون هیچ گونه اطلاعاتی مبنی بر اینکه اجساد مردگان عامل انتقال ویروس کرونا است، دریافت نشده و همچنین هیچ موردی دال بر اینکه شخصی در اثر تماس با فرد متوفی به ویروس کرونا مبتلا شده، گزارش نشده است.

بر این اساس

سازمان بهداشت جهانی در ارتباط با نگرانی مردم از برقراری ارتباط مستقیم با افراد متوفی با صدور دفترچه راهنمایی به پرسش‌های مطرح شده در این زمینه پاسخ داده است.

آیا باید جنازه فرد متوفی را سوزاند

این طرز تفکر که باید جنازه فرد مبتلا به بیماری “کووید ۱۹ ” را سوزاند، اشتباه است و اگر موردی این چنینی وجود دارد، بنا بر اعتقادات و آداب و رسوم صورت گرفته و ارتباطی با قواعد بهداشتی دفن اجساد ندارد.

آیاد باید در دفن تعجیل کرد و یا آن را به تاخیر انداخت

دفترچه راهنما سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد که در تمام مدت باید کرامت فرد درگذشته و آداب و رسوم دینی و خواست و تمایل خانواده‌اش در خصوص دفن جسد مدنظر قرار گیرد.

همچنین باید مدت زمان مورد نظر برای انجام اقدامات لازم و کفن و دفن جسد در نظر گرفته شود و از تعجیل در این خصوص اجتناب ورزید.

دست اندرکاران امر دفن چگونه خود را از ویروس در امان نگه دارند

آنها باید دستان خود را قبل و بعد از تماس با جسد و محیط پیرامون وی به خوبی ضد عفونی کرده و از لوازم شخصی محافظ استفاده کنند.