فرماندار انزلی گفت:خبرنگاری یک شغل نیست بلکه یک عشق، رسالت و مسئولیت اجتماعی است.

به گزارش ندای گیلان،فرماندار بندرانزلی در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد ضمن تبریک این روز گفت: هفدهم مرداد ماه سالروز شهادت شهید محمود صارمی فرصتی مغتنم برای تجلیل و تکریم از اصحاب رسانه است.
میرشمس مومنی‌زاده با بیان اینکه خبرنگار و رسانه می‌توانند در پیشبرد اهداف نظام و توسعه در سطح کشور و استان موثر واقع شوند ادامه داد: خبرنگاران ضمن‌آنکه زبان گویای مردم هستند، چشم و گوش مسئولین هم هستند.
وی بر تداوم جلسات با رسانه‌ها در طول سال تأکید کرد و افزود: نقش پویای شما، ما را در شناسایی نیازمندی و نواقص شهرستان یاری ام دهد. لذا از برگزاری جلسات با رسانه‌ها به صورت ماهانه استقبال می‌کنیم.
فرماندار بندرانزلی اضافه کرد: علاقه‌مندیم مردم از خدمات دستگاه‌های اجرایی آگاهی داشته باشند و شما می‌توانید عهده دار این نقش باشید.
وی تأکید کرد: خبرنگاری یک شغل نیست (هرچند عده‌ای با انگیزه درآمد به آن روی بیاورند) بلکه یک عشق، رسالت و مسئولیت اجتماعی است. وقتی می‌گوییم رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی نقش دارند این خود رسالت است.
مؤمنی‌زاده رعایت اخلاق حرفه‌ای را از اصول اساسی حرفه خبرنگاری برشمرد و خاطرنشان کرد:دوری از چالش و ترغیب به وحدت و انسجام یکی از مهم‌ترین نکات در تحقق اخلاق حرفه‌ای است.
وی تصریح کرد: این توقع اشتباهی است که انتظار داشته باشیم همه دارای یک نوع تفکر و سلیقه در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری باشند. چراکه اساس آفرینش بر اساس تنوع و تکثر است. شما به عنوان فعال رسانه‌ای باید در نظر داشته باشید که با حفظ رویکردهای سیاسی و سلایق اجتماعی متفاوت در جهت توسعه شهرستان و استان، رفع مشکلات و خدمت به مردم نگاه وحدتی و انسجامی داشته باشیم.
فرماندار بندرانزلی با استقبال از ایجاد تشکل خبرنگاران در شهرستان گفت: می‌بایست برای پیشبرد اهداف ظرفیت‌سازی شود.
وی بر تقویت روابط‌عمومی‌ها توسط مدیران شهرستانی تأکید کرد و ادامه داد: این نگاه اشتباهی است که خبرنگارگریزی داشته باشیم. لذا همه مسئولان شهرستانی موظف به تکریم و تعامل با خبرنگاران و رسانه‌ها هستند.
در پایان این نشست ار فعالین عرصه خبر شهرستان بندرانزلی با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل بعمل آمد.