رییس کل دادگستری گیلان امروز در نشست اصحاب رسانه در تالار مرکزی رشت با بیان اینکه خانواده و دین هویت غیر انسانی نمی سازند گفت: رسانه ها در صورتی که حقیقت توام با واقعیت را تعقیب نکنند هویت غیر انسانی می سازند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان در کارگاه آموزشی حقوق در رسانه با توضیح حقوق عامه و شیوه همیاری و برجستگی آن در جامعه اظهار داشت: علم رسانه از رشته های جذاب در علوم اجتماعی است زیرا تاثیر رسانه در جامعه بسیار شگرف و موثر است و می تواند افکار عمومی را تسخیر کرده و حقیقت را تصویر کند.

وی با بیان تاثیر و نقش رسانه بر مردم و جامعه انسانی افزود: مردم گیلان نیز به دلیل تعدد و حجم بالای رسانه ها بسیار آگاه و فرهیخته و روشن به حقوق خود و دیگران هستند.

وی با اشاره به جهانی شدن و تغییر هویت ها تصریح کرد: رسانه می تواند انسان را پرورش دهد و به همین منظور باید مانند پیامبران الهی فطریات و گنجینه های عقول بشر را شکوفا کنند و در این صورت است که چنین انسانی می تواند انتخاب خوبی داشته باشد.

رییس شورای قضایی استان در ادامه خاطرنشان کرد: در گذشته هویت انسانی متاثر از دین و خانواده بود اما در عصر کنونی علاوه بر دین و خانواده، رسانه ها هویت ساز هستند و حقیقت های زندگی مردم را تصویر سازی می کنند.

رییس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه خانواده و دین هویت غیر انسانی نمی سازند گفت: رسانه ها در صورتی که حقیقت توام با واقعیت را تعقیب نکنند هویت غیر انسانی می سازند.

حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی در پایان با بیان رابطه تنگاتنگ دستگاه قضایی و رسانه گفت: هرچقدر اصحاب رسانه بتوانند افکار عمومی را در فضای امن و دینی قرار دهند، مراجعات مردم به محاکم قضایی کمتر خواهد شد.