رئیس خانه ی احزاب ایران گفت:خانه احزاب به تحول و توسعه کشور کمک می‌کند و هزینه مشارکت سیاسی مردم را پایین می آورد تا افراد بتوانند به هر کس که می‌خواهند رأی دهند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، حسن غفوری‌فرد در نشست  هم اندیشی احزاب و گروه های سیاسی گیلان که شامگاه امروز(دوشنبه) در سالن غدیر شهر رشت برگزار شد  بابیان اینکه مردم درباره احزاب ذهنیت منفی دارند،خاطرنشان کرد: قوی‌ترین حزب، حزب توده و وابسته به خارج بود که با عملکرد خود ذهنیت بدی روی مردم گذاشت و منحل شد.

رئیس خانه احزاب ایران با اشاره به اینکه  خانه احزاب از دوران دولت اصلاحات تشکیل شدافزود: اساسنامه خانه احزاب شکل گرفت و اقدام‌های خوبی صورت گرفت اما برخی فعالیت حزبی به اعتماد مردم خدشه وارد کرده است.

وی ادامه داد: خانه احزاب به تحول و توسعه کشور کمک می‌کند و هزینه مشارکت سیاسی مردم را پایین می آورد تا افراد بتوانند به هر کس که می‌خواهند رأی دهند.

وی با بیان اینکه امسال سال انتخابات ریاست جمهوری و شوراها است، افزود: انتخابات تعداد زیادی از اعضای شورا نقطه امید جمهوری اسلامی است.

غفوری‌فردبا با بیان اینکه خانه احزاب باید برنامه داشته باشد و به صورت شفاف با مردم سخن بگوید، بیان داشت: تلاش کرده‌ایم برای احزاب یارانه‌ای در نظر بگیریم زیرا نظام برای حزب ارزش قایل است.

رئیس خانه احزاب ایران بیان داشت: در ایران 186 حزب عضو خانه احزاب هستند.

وی تصریح کرد: امروزه دنیا به این نتیجه رسیده که بدون ایران مشکل خاورمیانه برطرف نمی‌شود و این امر نشانه قدرت ایران است.