مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گیلان با اشاره به حادثه خیز بودن این استان از بیمه شدن خانه های روستایی در برابر حوادث خبر داد.

به گزارش نداي گيلان: عسگر حسنی پور در نشست با دهیاران شهرستان فومن که عصر چهارشنبه برگزار شد، با اشاره به بیمه شدن خانه های روستایی در برابر حوادث اظهار کرد: در استان گیلان حدود هزار و ۷۵۰ دهیار مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به نقش و حضور بانوان در دهیاری ها، افزود:  حدود ۱۵۰ نفر از دهیاران ما در روستاها را بانوان تشکیل می دهند.

مدیرکل دفتر امور روستایی گیلان با اشاره به آمار تراکم جمعیتی در شهر ها و روستاهای کشور، میانگین این آمار را از هر صد نفر در کشور ۷۰ نفر در شهر و ۳۰ نفر در روستا اعلام کرد و گفت: این آمار در گیلان ۴۰ نفر در شهر و ۶۰ نفر در روستا برآورد شده است.

وی شهرستان فومن را دارای ویژگی های ممتاز به ویژه در حوزه گردشگری دانست و یادآورشد: خوشبختانه تراکم جمعیتی در این شهرستان براساس آمار ۶۰ درصد در روستا و ۴۰ درصد در شهر است.

حسنی پور توسعه پایدار در سطح روستاها را فقط در حد تامین آب و برق، گاز و سایر امکانات کافی ندانست و گفت: باوجود همه این امکانات در سطح روستاها هنوز رضایت مندی کافی در این حوزه ها وجود ندارد.

به گفته وی در ۲۴ استان از ۳۱ استان کشور دخل و خرج مردم روستاها ها با هم همخوانی نداشته و متاسفانه استان گیلان با توجه به این همه مواهب طبیعی جزو این استان ها است.

حسنی پور بیکاری و عدم اشتغال جوانان در سطح روستاها را یکی از مشکلات و معضلات مهم در این حوزه برشمرد و یادآورشد: امیدواریم بتوانیم با اجرای طرح اشتغال مشارکتی و غیرمشارکتی این معضل را به حداقل برسانیم.

وی اتخاذ تصمیمات و برنامه ریزی درست در حوزه روستایی را رمز موفقیت عنوان و خاطر نشان کرد: امروز یکی از اولویت های دولت تحول و توسعه در زمینه های مختلف است.