تنها بانوی حاظر در جام ستارگان: با توجه به بازخورد مثبت اینگونه تورنمنت ها، امیدواریم چنین حرکتهای مفید برای ورزش کشور تداوم داشته باشد

به گزارش ندای گیلان از انزلی،استادبزرگ بین المللی شطرنج بانوان رقابت و رویارویی با بزرگان شطرنج جهان را تجربه ای ارزشمند توصیف کرد.

سارا سادات خادم الشریعه تنها بانوی شرکت کننده از تیم منتخب ایران در رقابتهای بین المللی جام ستارگان شطرنج در منطقه آزاد انزلی روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همه بازیکنان حاضر در این دوره از رقابتها از بزرگان شطرنج و دارای تجربه و صاحب نامند و به معنای واقعی ، منتخب شطرنج بازان جهان هستند.
وی درخصوص انتخابش برای حضور در این دوره از رقابتها بیان کرد: در این مسابقات 10 نفر اول، براساس ملاک های مختلفی انتخاب شده و من نیز به دلیل کسب درجه بین المللی برای حضور در این دوره از مسابقات دعوت شدم.
خادم الشریعه با اشاره به برگزاری اردوهای آماده سازی و کسب آمادگی لازم برای رقابت با بزرگان شطرنج دنیا گفت: میزبانی این گونه مسابقات در کشور و رقابت رو در رو با بزرگان شطرنج دنیا تجربه بسیار خوبی است چرا که این گونه تجربه ها حداقل در بیش از 10 مسابقه سطح متوسط جهان و با هزینه چند برابر به دست می آید.
وی کیفیت رقابتها و میزبانی منطقه آزاد را ستودنی دانست و اظهار کرد: با توجه به بازخورد مثبت اینگونه تورنمنت ها، امیدواریم چنین حرکتهای مفید برای ورزش کشور تداوم داشته باشد .
استاد بزرگ بین المللی شطرنج بانوان میزان سطح رقیبان خارجی را بسیار نزدیک دانست و خاطرنشان کرد: نایجل شورت از کشور انگلستان نسبت به بقیه شطرنج بازان تیم منتخب جهان از سطح بالاتری برخوردار است
سارا سادات خادم الشریعه به عنوان یکی از بهترین شطرنج بازان زن تاریخ شطرنج ایران و نخستین شطرنج باز زن ایرانی است که علاوه بر کسب درجه استاد بزرگ بانوان، در سن 18 سالگی و در هشتاد و چهارمین کنگره شطرنج جهان توانست عنوان استاد بین المللی شطرنج را که پیش از آن توسط شطرنج بازان مرد ایران کسب شده به خود اختصاص دهد.
وی برای اولین بار در تاریخ شطرنج ایران و درسال 2014 عنوان نائب قهرمانی جوانان جهان دررده بانوان را کسب کرد