استاندار گیلان در دومین نشست انجمن کتابخانه های عمومی گیلان بر ضرورت تقویت حوزه فرهنگی استان تاکید کرد.

ندای گیلان: محمدعلی نجفی روز یکشنبه در این نشست با بیان اینکه این نهاد نیازمند همکاری و حمایت مدیران استان است، اظهار کرد: بدلیل وجود مشکلات بسیار گذشته در زمینه عمرانی و اقتصادی بخش اعظم زمان معطوف به این موضوع شد و وقت کمتری صرف حوزه فرهنگی شده است.
وی ادامه داد: می بایست از این پس، با تعامل و ارایه راهکارهای کارشناسی مدیران، گام های محکمی در زمینه تقویت حوزه فرهنگی برداشته شود.
نجفی تصریح کرد: آینده استان در بخش های اقتصاد دانش بنیان روشن است و می باید این موضوع در ارتباط با حوزه فرهنگ استان نیز رقم بخورد.
وی، همچنین با اشاره به پروژه نیمه تمام کتابخانه مرکزی رشت، برجذب اعتبارات سفر رئیس جمهوری در ارتباط با این پروژه تاکید کرد.
وی در ادامه با اشاره به سهم نیم درصدی کتابخانه ها از محل شهرداری ها افزود: بایستی تلاش شود تا هیچ بدهی در این ارتباط باقی نماند و سهم هر شهر در حوزه فرهنگی همان منطقه هزینه شود.
استاندار گیلان با توجه به نزدیک بودن هفته کتاب و کتاب خوانی به ترویج این فرهنگ و تکریم فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی تاکید کرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان نیز در این نشست ، حمایت و تعامل همه شهرداران و مدیران فرهنگی استان را خواستار شد.
امیر محمد پور گیلانی بابیان اینکه گیلان به لحاظ سرانه فضای مطالعه رتبه 26 را در کشور داراست افزود: نقش رسانه ها را در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی حایز اهمیت است؛ و نهاد کتابخانه های عمومی بنا دارد تا خدمات عمومی متناسب با شان مردم ارایه دهد.
وی تعداد کتابخانه های عمومی در استان را یکصد باب کتابخانه عنوان و بیان کرد : در 54 شهر و 24 روستای استان کتابخانه های مشارکتی و مستقل وجود دارد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان تعداد اعضای کتابخانه های استان را قریب به 50 هزار عضو ذکر و اظهار کرد: در کتابخانه های گیلان 900 هزار جلد کتاب موجود است.
دومین نشست اعضای انجمن کتابخانه های عمومی گیلان با حضور مدیران استان در محل استانداری گیلان برگزار شد./ایرنا