ندای گیلان: ناصر آل محمدی در گفتگویی از ممنوعیت حمل کالا بدون بارنامه توسط وانت بارها از ابتدای آبان ماه سالجاری خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت ناصر آل محمدی  در گفتگویی از ممنوعیت حمل کالا بدون بارنامه توسط وانت بارها از ابتدای آبان ماه سالجاری خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان  گفت : در راستای ساماندهی و نظم بخشی حمل ونقل کالاهای سبک و نیز ارتقا سطح ایمنی تردد در جاده ها اجرای طرح ممنوعیت تردد وانت بارهای بدون بارنامه در محورهای برونشهری استان با همکاری پلیس راه به مرحله اجرا در می آید.

این مقام مسئول در ادامه عنوان کرد : از اول آبانماه سال جاری رانندگان حمل و نقل کالای سبک(وانت بار) جهت حمل و نقل کالا در محورهای برون شهری استان ملزم به دریافت بارنامه می باشند.

وی در ادامه افزود:  برای ورود رانندگان وانت بار به بخش حمل و نقل جاده ای و صدور مجوز فعالیت برای آنان حداقل سن 23 سال و حداکثر سن 55 سال می باشد.

آل محمدی در ادامه خاطرنشان نمود: از دیگر شرایط الزامی وانت بارها جهت فعالیت در بخش حمل و نقل عمومی دارا بودن گواهی فنی مجاز و معتبر، دارا بودن حداکثر سن ۱۵ سال برای خودرو، درج نام وانت بار در کارت مشخصات وسیله نقلیه، دارا بودن بیمه نامه شخص ثالث معتبر و رعایت ارتفاع و طول بار مجاز در حمل و نقل کالاهای سبک می باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فعالین حوزه حمل ونقل کالای سبک(وانت بارها) در صورت تاسیس شرکت های حمل ونقل سبک بین شهری خواهند توانست در زمینه صدور بارنامه اقدام نمایند و در غیر اینصورت نیز می توانند از طریق مراجعه به شرکت های حمل و نقل کالای موجود در استان نسبت به تهیه بارنامه اقدام نمایند ​